Josef Stalin

Många hade väntat länge.

Salen var därför full av journalister.

In på scenen klev så småningom en herre med en dam vid sin sida.

 

Hans läppar rörde sig och jag kunde förstå via dem att han presenterade sig såsom Håkan Juholt. Men det enda jag såg var Josef Stalin. Josef Stalin.

 

När jag sedan lyckas förträngt tanken på att Josef Stalin kan bli en kommande statsminister i Sverige så lyssnade jag på vad karln hade att säga.

 

Första iakttagelse – Han körde över damen (Carin Jämtin) vid sin sida så fort han fick chansen. En kvinnokrossare. Alltså att likställa med GrisGöran på den punkten.

 

I övrigt verkade han vara en trevlig pojk.

Kunde dock urskilja lite vänsterkommunism mellan raderna.

 

Det visade sig sedan stämma om man får tro kvällspressen.

Då de hävdar att han tillhör sossarnas vänstra falang.

 

Herregud.

Trodde detta skulle bli en nystart.

För att kunna vinna kommande val.

 

Har denna valberedning helt missat att till och med LO förbundet numer innehåller fler medlemmar som är tjänstemän än arbetare?

 

Men istället så verkar vi få stifta bekantskap med en människa som kommer att prata om svenskarna som ett arbetande folk trots att det var evigheter sedan vi var det.

 

Till och med Aftonbladet insåg idiotin i detta val då de redan nu efter ett par timmar nedgraderad den till tredje viktigast nyhet efter ”Talibaner och svenska soldater i häftig strid.” Och därefter den sanna kioskvältaren ”Polisen kan slå till mot Big Brother.”

 


Kommentarer
Postat av: Håkan

McCarthy Maggan strikes again. Det ryktas om att skådespelareliten i trollhättan har röda sympatier. Go get them!

2011-03-11 @ 13:39:10
URL: http://www.Cramp.se/magazine
Postat av: Benny

Jag tycker du är så rolig att jag skrattar (högt) rakt ut.

Luncher f.ö. I närheten av LO borgen idag.

Hua.

Hemsk upplevelse.

2011-03-11 @ 18:55:25
Postat av: Rasande Rose

Jag säger bara Mats-Ove i programmet "Dansbanan i Täfteå"

http://svt.se/2.135529/1.2293394/mats-ove_persson



F.ö så får jag inte alls några bra vibbar av denna man. Men så fick dom ju också skaka ordentligt för att rista fram någon och man får ta vad som trillar ut då.



2011-03-13 @ 13:00:39
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Benny

Mats-Ove for president!

Eller alla fall ledare för sossarna.

Det om något borde bli succé!

2011-03-15 @ 21:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0