Pang på pungen i Portugal

 

Nu är hösten här.

Eller är den det?

Jag vet inte.

 

Det jag däremot vet är att föregående månad försvann.

På grund av arbete.

 

Kan till och med kvantifiera hur mycket arbete. Då jag sedan en tid tillbaka noterat arbetad tid, för att se hur mycket kraft och energi jag lägger i koncernhatten.

 

Svaret: September månad bestod av vanligt 8-5 jobb plus ytterligare 70,5 timmar av slit. Förstår faktiskt inte varför jag agerar på detta sätt.

 

Får varken övertidsersättning.

Eller kompsaldo.

 

Däremot så har jag tre extra semesterdagar.

Per år.

Länge leve ledigheten!

 

På tal om ledighet.

Åker till Portugal den 12 oktober.

Ska bo i ett miserabelt och nedgånget skyffe i 7 nätter.

 

Detta skyffe består av en svit på 75kvm.

Med tillhörande terrass.

Sviten i sin tur tillhör ett 5 stjärnigt hotell.

Hotellet i sig bjuder dessutom givetvis på välkomstdrink och frukost.

 

Allt till priset av en spottstyver.

Så tack Groupon.

Tack som fan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0