Min knull-lista del 2 (Nr 4)

Det har tagit tid

Mest på grund utav att jag inte haft just tid

Men dessutom på grund utav att jag saknat lust


Ni som läser här kontinuerligt vet vad detta inlägg kommer att handla om. För er som inte vet och är nyfiken. Tjuvkika här.


Jag öppnade upp ganska hårt senast med Lisa Ekdahl. Hon som är nummer fyra på min lista presenteras under de kommande raderna.


Jag var 12 år första gången jag såg henne, året var 1993, filmen hette "Scent of a Women", platsen ett dansgolv och hennes motspelare Al Pacino. Jag förstod inte då varför jag tyckte att scenen var magnifik. Senare har jag förstått att det berodde på hennes sensuella rörelser och oerhörda sexighet. Att filmscenen i sig går till historien som en av dem bästa är också något som bevisar hennes storhet.


Nästa mötte med henne var 1996, då hade jag hunnit blivit 15 år och filmen denna gång var "Things to do in Denver when you're dead". Hon står lutad mot en pelare inne på en klubb och är sällsamt vacker. En elegant Andy Garcia samspråkar med henne på ett oförglömligt sätt.


Jag tror Gabrielle Anwars karriär har gått framåt sen dess. Det är dock oväsentligt. Hon var redan 1993 något sagolikt. Därför skulle jag inte heller tveka, hur kär jag än var, på att ligga med henne om jag fick chansen.

image26


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

Fan, det känns som om jag måste börja fila på en lista. Listor liksom lockar fram kreatör i mig. Allt borde listas. Och den här listan är riktigt viktig känner jag.

2008-01-08 @ 23:30:54
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: JJ

Ja, vad kan jag säga...instämmer helt och fullt. Det är inte en simpel kvinna vi talar om, en drottning, en gudinna, en ängel. Kärt 'barn' har många namn. Däremot skulle jag nog aldrig kunna genomföra en regelrätt liggning med detta väsen. Prestationsångesten skulle vara uppåt väggarna och göra mig helt oförmögen. Skulle nog behöva en wirre före iaf för att lugna nerverna.

2008-01-09 @ 01:59:23
Postat av: JJ

förresten, alla kvinnor som lägger upp en knullista värd namnet borde ha med Al Pacino. Jag skulle tom. kunna ligga med honom bara för att han e så jävla cool.

2008-01-09 @ 02:02:28
Postat av: Tjejerna

Vi hoppas att vi är med på din lista också.

2008-01-09 @ 10:54:09
Postat av: A

Jag vill ligga med Al Pacino han är min tredje våta dröm, tajt efter Chuck Norris.

2008-01-09 @ 12:58:11
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: JJ

Uppdatering!
Namn som bör finnas med på en seriös knullista:
Tina Turner, Madonna, Jackie Arklöv, Snubben från Hajk, Leila K, Harald Treutiger, Yngwie Malmsteen och Paul Hogan (Croc Dundee).

2008-01-09 @ 16:02:56
Postat av: Miss A

Noterar att hela blogg-världen snart kommer att publicera knull-listor,
vill inte vara sämre men detta kräver lååång eftertanke.
Dina val såhär långt är oväntade och mycket positivt överraskande! Benny regerar!

Postat av: Anonym

hmm.. knulla...? känns obekant och lite smutsigt i min lilla rosa volangvärld men va fan det var ju så jag hamnade här. Har själv bara ett frikort så lista behövs inte för min del, jag väntar så fint på den rätte. Ps. trodde Lisa Ekdahl vara lite retarded - får jag en smäll nu? Ds

2008-01-09 @ 16:21:04
Postat av: Tågmamman

blev lite ivrig här ovan av den nya smutsiga världen att jag glömde presentera mig.

2008-01-09 @ 16:22:28
Postat av: Miss A

Hallå Tågmamman !
Vilket frikort?
Blogg-adress?

Postat av: Tågmamman

Bloggar inte själv utan lever genom andra, bara det kan ta en hel dag. Frikortet jag väntar på är Dave Grohl, han kittlar mina sinnen.

2008-01-09 @ 17:11:12
Postat av: M

En hel lista är så...generöst. Jag trodde man var begränsad till ett freecard. Vill minnas att jag någon gång valde Pharrel Williams medans motparten valde Buffy (just hon ja, vampyrdödaren) vilket resulterade i långa, vilda och vitt utbredda diskussioner om huruvida Buffy verkligen kunde berättiga ett frikort.

2008-01-09 @ 17:12:47
URL: http://nejtack.blog.com
Postat av: JJ

Om Buffy räknas så väljer jag Peter Pan!

2008-01-09 @ 17:26:29
Postat av: Tågmamman

Har haft samma dilemma om Aragorn men blev beviljad att skulle nånsin Viggo dyka upp i full mundering (svärd absolut) så skulle inte det räknas - chansen sågs väl som rätt slim.

2008-01-09 @ 17:27:07
Postat av: M

Men tågmamma, kan du inte bara ge P en brynja och ett svärd och sen kisa? Och Bling, din blogg håller på att bli ett diskussionsforum för freecards, inte illa pinkat ;)

2008-01-09 @ 18:55:24
URL: http://nejtack.blog.com
Postat av: Tågmamman

Gav honom en Olof Mellberg-mask en gång och det blev inte superlyckat så jag skippar ny utstyrsel - trots att hela outfiten säkert finns i ladan!!

2008-01-09 @ 19:53:13
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Benny himself

Oj.
Här hade folk gått lös som aldrig förut.
Kan det vara som så att knulla leder till debatt.
Det verkar onekligen som så.

Torgnysdotter: Jag är den första att skriva under på att du borde skapa listor. De kommer att bli klockrena. Som allt annat skriftligt du tar i.

JJ: Att du är i behov av wirre för baxning gäller inte endast denna donna om jag inte missminner mig!

Tjejerna: Jag vill inte göra er besviken. Men jag kan tyvärr lova att så inte kommer att bli fallet. (Mestadels eftersom jag inte vet vilka ni är.)

A: Du är inte ensam om Pacino, JJ är också med, ska sanningen fram kan jag också haka på i den trenden. Vi kanske ska skicka ett gruppfoto av oss till honom och erbjuda våra tjänster?

Miss A: Jag kanske borde ta ut royalty på denna "uppfinning". Kul att jag överraskar. Man vill ju inte vara vanilj! ;)

Tågmamman: Att du skulle ha blivit fin i orden tror jag inte en sekund på. Första intrycket består och det som du gav mig vad allt annat än rosa.

M: Ett frikort är för lite, chansen att drömmen slår in ökar med 500 % om det är 5 som är lovliga. Den personen som valde Buffy är min nya hjälte!

Tågmamman igen: En Olof Mellberg mask?! Usch och fy och lite mera usch! Ser dessutom att du kirrat en blogg. Ser fram emot att följa dina bryderier på landet.

2008-01-09 @ 20:38:26
Postat av: torgnysdotter

knulla är ett mycket bra ord tycker jag. Ett av de första ord jag programmerar i min telefonbok. Helt ärligt; vill man ha sex, eller vill man knulla? Ha sex låter som något man gör i förbifarten medan man ändå betalar räkningarna. Har man blivit knullad håller man sig knullad ett tag.

Listan är nu mitt sidoprojekt. Är vi överens om fem personer?

2008-01-09 @ 21:12:01
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Miss A

Torgnysdotter : jag citerar "programmerar i min telefonbok" ???
Inte i ordlistan?
Menar du att när O ringer så står det: knulla?
Så ofta som han ringer dig emellanåt så blir du väl skitless, ungefär som de broderande svaren "OK" i mess som män så ofta använder sig av!

Postat av: Miss A

Torgnysdotter : jag citerar "programmerar i min telefonbok" ???
Inte i ordlistan?
Menar du att när O ringer så står det: knulla?
Så ofta som han ringer dig emellanåt så blir du väl skitless, ungefär som de broderande svaren "OK" i mess som män så ofta använder sig av!

Postat av: Miss A

Torgnysdotter : jag citerar "programmerar i min telefonbok" ???
Inte i ordlistan?
Menar du att när O ringer så står det: knulla?
Så ofta som han ringer dig emellanåt så blir du väl skitless, ungefär som de broderande svaren "OK" i mess som män så ofta använder sig av!

Postat av: Miss A

OOOps, blev aningen tjatig där, måste vara chocken!

2008-01-09 @ 21:21:14
Postat av: Benny himself

Torgnysdotter: "Har man blivit knullad håller man sig knullad ett tag" hahaha... obetalbar kommentar.

5 personer it is. Jag väntar med spänning.

Miss A: Min far kan inte skriva annat än OK. Det finns ett par rätt bra historier kring det. Känns som det blir ett kommande blogginlägg.

2008-01-09 @ 22:03:56
Postat av: torgnysdotter

miss a: ordlista. Naturligtvis ordlista. Jag har även lärt den "kuk" som landade efter "kul" men före "jul". Det blev stressigt i december med jul-klappar och god jul. Små konsonanter - en ocean av missförstånd.

benny: jag laddar och gör mig redo för att börja utmana mindre nogaräknade människor i min omgivning.

2008-01-09 @ 22:10:51
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Stinsen

Tågmamman: Jag avgudar ditt val av frikort!

2008-01-10 @ 08:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0