Min lista - Mitt 2007

Alla som vill vara cool och ball måste ju ha en lista som får avrunda året. Eftersom jag strävar hårt efter båda dessa egenskaper hoppar jag genast på tåget. Jag ska försöka att inte bli långrandig, utan endast bjuda på det som spontant ploppar upp i skrivande stund.


Årets citat

"Nu gör vi allt, hela tiden!" Släpptes av Flumberg när 4 dygn återstod tills han och Saga skulle lämna mig och JJ i Queenstown (Nya Zeeland) efter tre veckor tillsammans. Det som gav citat tyngd var att vi följde det likt guds lag.


Årets bästa film

"Reign over me" med Adam Sandler. Verklig. Gripande. Rolig. Ja helt enkelt underbar.


Årets vackraste ögonblick

Synen när vi precis sålt Silverpilen (min och JJ:s heliga van) och hon förföriskt vinkar med bakluckan när hon lämnar vår parkering i Brisbane. Detta om något kommer för alltid att vara fastklistrat på min hornhinna.


Årets gladaste ögonblick

00:01 den första januari. Plats, operahuset i Sydney. Efter en underbar dag utlöstes klimax under fyrverkerierna. Detta moment tillbringades tillsammans med JJ, två irländska flickor och ett par tusen till.


Årets psyko

Städtanten i Queenstown som JJ låg med. När han inte ville vara med henne längre hotade hon med att dra till Kambodja.


Årets svar på tal

"Skippa Kambodja, testa Vietnam istället. Finns ett klockrent place där som heter China Beach." (JJ:s lugna och metodiska svar till städtanten när hon var i eld och lågor)


Årets jobbigaste epok

JJ och hans fysiska och psykiska kollaps, Startade den 16:e juli och pågår än. Det svider oerhört i min själ att se honom lida.


Årets place to be
Stora flygplatser. Älskar dem. På riktigt.

Årets roligaste epok

Påbörjades den 1 januari och avslutades den 3 februari. Jag och JJ var full tillsammans med dom två irländska flickorna exakt hela tiden. Varje dag inleddes med vinlunch för att sedan bytas ut mot skumpa och picknick i någon park. När kvällen och mörkret gjorde sig påmind begav vi oss på lokal.


Årets smutsigaste

Baksmällan som kom på besök den 4:e februari. Att vi dessutom bodde i Silverpilen nere vid floden i Brisbane tillsammans med alkisar och uteliggare medan vi maniskt letade efter lägenhet gjorde inte tillvaron bättre.


Årets blogg

Eftersom jag inte läser så många så vore det tjänstefel av mig att utnämna någon. Det jag däremot skulle vilja göra är att utse en bubblare för 2008. Mina damer och herrar, vitblogg


Årets överraskning

Loggade precis in på min internetbank. Saldo 27kr. Hur detta är möjligt efter lön på 19 000 rent är.... årets överraskning.


Årets person när det kommer till prestationer

Sheriffen. Han lyckas med allt möjligt och omöjligt. Hela tiden.


Årets godaste middag

Välkomst middagen Fru L och Herr D bjöd på när jag och JJ kom hem. Det som dessutom ger denna utmärkelse tyngd att att både jag och JJ står bakom den. Att vi sedan har ätit på cirka 967 restauranger under året gör inte betyget sämre.


Årets skyline

Brisbane by night från vår balkong. Bildbevis finns som ni ser nedan.


image23


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0