Allt är borgarpackets fel!

Jag tror och har alltid trott att individen presterar bäst under konkurrens. Kollektivism leder enligt mig till lättja. Därför kommer jag alltid att rösta blått.


Eftersom jag kommer från Sveriges rödaste kommun, Timrå, har detta lett till mängder av diskussioner. Det finns ingenting som kan göra en kommunist eller en gråsosse så vansinnig såsom en borgare. "Allt är borgarpackets fel!"


I morse fick jag se ett exempel på detta igen.

SVT nyhetsmorgon hade direktsändning från riksdagen.

Där skulle Sveriges finanspolitik diskuteras av oppositionen.

Per Nuder inledde, han höll sig till ämnet och fick fram sin poäng.

Per Nuder är socialdemokrat, han är inte "gråsosse".

Det är en stor skillnad på dessa två typer av människor.

En socialdemokrat är oftast klok och kan föra sin talan.

En gråsosse är så nära en kommunist man kan komma och helt utan verklighetsuppfattning.

Tyvärr är många av Sveriges socialdemokrater, gråsossar.


Nästa talare var kommunist.

Eller förlåt.

Vänsterpartist.

Vänsterpartiet ser Lenin som en hjälte och sin fader.

Jag tilltalar därför en vänsterpartist, kommunist.


Hon hade en röd och fin cardigan på sig.

Inom loppet av 4 sekunder hade även hennes ansikte blivit blodapelsin rött.

Hon var vansinnig.

Hon var galen.

Hon nästan skrek "Allt är borgarpackets fel!"


Ett annat exempel på hur snett de blodröda ser på verkligheten var en insändare i Sundsvalls Nyheter. Där tycke underskriften "Moraltanten" att dagens sexhandel berodde på den sittande regeringen. För sexhandel såg man givetvis inte röken av under socialdemokratins epok.


Allt är borgarpackets fel!


Kommentarer
Postat av: Överste chifen

Jag hatar gråsossar, dom är helt utan verklighets förankring :)

2007-11-21 @ 14:50:55
Postat av: a

Privatiserande jävla kapitalister. Jag minns första gången vi diskuterade det här. Jag är lika arg och röd, om inte värre nu. Kalas?

2007-11-21 @ 18:59:42
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: a.a

Det är dumma dumma Tobbe J som myntat att jag åkte 240. Jag var faktiskt mest i granadas och mintfärgade epatraktorer. Och aldrig med Häréns, bara med Coolix och Elverstigs. Ang kalas vet jag inte än. Jag tror att jag ska ha klänning och gå på lokal. Ta med kamera. Kalas kan bli aktuellt helgen den 8 dec. (TIK-BIF förövrigt)

2007-11-21 @ 19:50:13
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: J

Oj oj livsfarliga diskussioner, jag har lärt mig att aldrig ta upp det över vin iallafall. Hahhaa. Vin & politik är ganska lika annars för min del, aldrig rött.. ;)

2007-11-21 @ 20:43:12
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0