Degen rullar ut - det går kasst nu

Jag hatar att vänta på att få saker gjorda

Jag vill nu och helst lite tidigare ändå

Jag tycker därför att mitt ogjorda badrum är en skandal


Medan jag väntar på att detta ska bli åtgärdat måste jag hitta något annat att förgylla min tillvaro med. Detta annat får nog bli en 37 tums LCD. Jag är ganska säker på att det är en bra prioritering att göra. Att tjacka ny TV kändes nämligen som ett kall igår och det brinner fortfarande idag, hur skulle det då kunna vara ett felval?!


Jag använde samma sorts övertygande formulering när jag ringde min far och berättade om mina planer. Han frågade hur jag tänkte genomföra betalningen av detta inköp, jag hade ju trots allt ganska stora skulder både till honom och till min mor.


Han har en poäng där min käre far. Vad han däremot inte vet är att den skuld jag har till honom kommer att växa ännu mer, eftersom köpet av TV genomförs med hans kreditkort.


Kommentarer
Postat av: A

Pappa har upptäckt finessen med icke sötad grogg = mindre huvudvärk nowadays. Det kan ha med dessa grogglöften man måste avlägga att göra de facto att jag faktiskt är singel. Om min pappa hade haft ett kreditkort hade jag också köpt stora tv-apparater. Nu får jag istället snidade träsnickerier och överfallslarm av honom i julklapp. Jag älskar honom.

2007-11-12 @ 19:26:25
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: J

Men du. It's a big no no att berätta om sådana köp för både mor & far!! Dessutom tycker jag att det är fegt att köpa 37. När man kan ha 42.

2007-11-12 @ 21:22:38
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: M

Välkommen till klubben för ekonomiskt utvecklingsstörda människor. Det finns inga fickor att stoppa pengar i på den sista särken. Money is just a piece of paper. Klart grabben ska ha en tv.

2007-11-12 @ 22:43:49
URL: http://nejtack.blog.com
Postat av: Q

Där ser man... Nu vet jag varför du ville låna mitt kort.

2007-11-13 @ 09:24:03
Postat av: gretch

Jag blir så förbannad när du inte uppdaterar. Du har läsare.

2007-11-13 @ 16:26:58
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0