Mannen bakom persiennerna

Efter regn kommer solsken

Efter snö kommer tö

Efter mani kommer mannen bakom persiennerna fram


En jul och nyårshelg med mycket ledighet har definitivt lett till roligheter och mani. Därför sitter jag nu bakom mina nerdragna persienner och säger vänligen men bestämt nej-tack till alla former av symbios med omvärlden.


Hade jag haft möjlighet att avsäga mig denna arbetsvecka hade jag gjort det utan omsvep. Men eftersom lön och arbete tydligen går hand i hand så sitter jag där likt den hora jag är.


Frågan man kan ställa sig är om jag tycker det är jobbigt eller tråkigt att vara här bakom persiennerna. Svaret är ärligt och kort: Inte alls. Jag trivs med mig själv ovanligt bra. Själv och ensamhet är dock ingenting som jag eftersträvar på längre sikt. Men just nu. Just idag, är det bland det bästa som finns.


Nu ska mannen bakom persiennerna dra sig tillbaka!

Om inte före så hörs vi kanske imorgon.

image25


Kommentarer
Postat av: A

Det blir det. Nu har jag tänt värmeljus överallt så att jag ska tro att jag har det hemtrevligt utan möbler. Men om fyra veckor kommer sofforna, då jäklar ska här liggas. I dom. Ps. Jag har världens finaste kattunge. Ds

2008-01-03 @ 21:49:13
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Jim

jag är stenhård. vad fan har hänt med mig. vaknade upp i natt och såg en liten flicka stå och stirra på mig. jag stirrade tillbaka och frågade vad hon ville. Hon sa inget så jag tänkte, nähä, stå där då, hon gör ju ändå inget. vaknade i morse och såg en hög julklappar där flickan hade stått. visst hade jag sett väldigt fel och inbillat, men samtidigt; va knepigt att jag inte ballade ur utan bara la mig och sov. Jag är hård. kanske iofs hade varit annorlunda om det stått en deformerat monster med yxa framför mig dock. mkt har hänt iaf.

2008-01-05 @ 15:55:57
Postat av: Benny himself

A: Jag kommer inom kort att besöka ditt nya place. Någon speciell kattmat som jag borde medta som inflyttningspresent till Conny?

Jim: Du har de mest konstiga drömmar/syner som existerar. Förstår att du blir hård som flinta.

2008-01-06 @ 18:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0