Ett Stort Steg

Jag gjorde något väldigt ovanligt för ett par minuter sedan.

Jag sökte ett jobb.

I Stockholm.


Ajajaj.

Känns otäckt.

Tänkt om jag får det?


Då måste jag flytta.

Med blixten.


Som tur är så är jag inte tillräckligt kvalificerad för att få det.

Men steget att aktivt söka jobb på annan ort är taget.


Det betyder att jag inom kort (inom kort är väldigt relativt - kan vara allt mellan en minut och 4 år) kommer att flytta från denna stad till förmån för någon annan.


Ni som finns i Sundsvall måste alltså ta tillfället i akt och ta på mig så mycket som möjligt innan jag lämnar er för framtiden.


Kommentarer
Postat av: K

Shit så lågt. Att hitta på en så makaber historia bara för att få hugg till helgen...

2008-07-18 @ 17:35:27
Postat av: -T.

hahahahahaha... e det hugg för kvällen eller mer folk till festen i skogen som fiskas? benny's plan blev genomskinlig med bums... ajajaj!

2008-07-19 @ 01:38:58
Postat av: torgnysdotter

gladare än jag törs erkänna. Jag har en kvarterskrog - som jag just kom hem ifrån - där börjar jag erkänna. Så fort du fått jobbet. Den heter "tegnérs gömställe". Du får jobbet. Jag är glad.

2008-07-19 @ 02:10:39
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

K: Att du genomskådade mig så enkelt får mig att skämmas. Trots detta så blev utfallet av min kupp storartat. Jag har nämligen befunnit mig i skogen hela helgen och även där var folk som galna och rev och slet i mig.



-T: Vad ska jag säga. Typiskt tjejer att genomsåda en likt ett glashus. Festen blev dock trots detta fantastiskt bra.



torgnysdotter: På grund av diverser utflykter samt en gigantisk baksmälla har jag inte haft tillgång till internet förän nu. Sitter alltså på jobbet, skygg och ofullkomlig. Just då.. är det väldigt bra att läsa en kommentar som din. Sthlm känns mindre skrämmande nu.

2008-07-21 @ 08:23:07
Postat av: Flumberg

Men jag då?

Vem ska jag vara med dårå?



Om du åker kommer jag med, jag pallar inte att vara ensam. Jag tar ett jobb som cykelbud med blixten.

2008-07-21 @ 10:15:14
Postat av: Flumberg

Förresten, kan jag ta över lill-Fritzens lill-stuga om du drar ? Då kanske ja stannar med Torpar-Jan.

2008-07-21 @ 10:16:12
Postat av: j

oavsett om det var hugg inför helgen, mer folk till en fest du bjuder på eller om det är så enkelt som att du faktiskt sökt jobbet - BRA GJORT!!!! du tänker helt rätt och riktigt, alltså exakt likadant som mig :)

håller tummarna på att du får det.

2008-07-21 @ 19:27:46
Postat av: Benny

Flumberg: Vi bosätter oss tillsammans struligt centralt. Så vi inte har något annat väl än att bli full och bedrövlig varje dag. Strax därefter, låt oss säga 2 månader, blir vi vräkt och har dessutom fått sparken för långe sedan. Allt detta dokumenteras innerligt för att sedan mynna ut i en bok av sällan skådat slag.



j: Vad har hänt med dig blogg? Får man inte längre läsa? Jag har väntat en evighet på att du ska göra den public. Varför denna blygsamhet? Måste jag verkligen vara medlem, kan du inte bara skicka ett inlogg och lösen till bennyblingbling@stenstan,com



Slutligen: Hur går det för dig? Känns som du varit på väg ett tag. Blir det sthlm? Isåfall, du är mer än välkommen i mitt och Flumbergs bohag. Det kan inte bli annat än succé!

2008-07-21 @ 20:28:05
Postat av: Flumberg

Det låter som en plan ! En bok i Hunter S.T anda.

Jag är klar !

2008-07-22 @ 10:53:33
Postat av: j

ooh jag tackar ödmjukast och med rodnande kinder för erbjudandet. ang bloggen är det en lång historia. har inte bestämt mig ännu om den ska fortsätta eller inte, och i såfall incognito eller om den ska bli allmän igen. men beslut ska tas å det snaraste. men självklart är du inbjuden, fixar det jag:) däremot måste jag dessvärre göra dig besviken, har befunnit mig på annan ort och har därför inte uppdaterat. nu får vi se om sj tillåter att de här kommentaren kommer med eller inte. håll en tumme!!

2008-07-22 @ 16:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0