Rör inte min kompis

Ringde Flumberg två gånger i morse

Anledning: Han var inte på jobbet och jag ville väcka honom.

Han svarade inte.


Strax därefter, runt 9, ringer han mig.

"Jag verkar sova - Det är inte så bra med tanke på att jag borde jobba."

Sen la han på.


10 minuter senare dyker han upp på kontoret.

Ser honom från min plats - han ser något förvirrad ut.

Strax därefter ringer min telefon.

Flumbergs nummer dyker upp.


Att han ringer mig - istället för att gå cirka 4 meter - betyder strul.

Han viskar tyst tyst tyst, med anledning av att ingen annan i kontorslandskapet ska höra, "Jag hamnade i en jätte jätte stor flaska igår. Blev gigantisk efterfest. Jag är helt kanon. Vad ska jag göra? Ajajaj. Hur kunde det bli såhär? Jättetur att det finns stavningskontroll på mailen."


Detta var den absolut bästa start på dagen jag kunde få.

Andras misär gör mig till en lyckligare människa.

Förmodligen därför min kompiskrets ser ut som den gör.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag :) Njut av solen nu när den väl är framme ;D

2008-07-10 @ 10:22:53
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: P

HAHHA! Kan du inte smygfilma honom? Jag behöver en betydligt bättre start på dagen än vad jag haft hittills. Bildbevis på onykter Flumberg i kontorslandskap skulle hjälpa betydligt.



Har han fått en flaska listerine eller liknande..? Ifall någon skulle göra "närmanden".

2008-07-10 @ 13:02:49
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Flumberg

Knäpp hur många foton ni vill - likt en vålnad har jag avtalat bort alla bildfastningsstruligeheter idag.



PS Kul att min misär gått o blivit offentlig DS

PS2 Usch DS2

2008-07-10 @ 14:03:04
Postat av: torgnysdotter

jag fattar precis. Känner mig nästan kär i flumberg. Fram för fler flumberg på arbetsplatserna!

2008-07-10 @ 16:35:28
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

P: Fanns inget munskölj som hjälpte. Han stack fortfarande sprit när vi gick hem 16:30 och då ljuger jag inte.



Torgnysdotter: Jag kan hooka upp er via matchmaking.com? Fler Flumberg skulle sannerligen vara trevligt att beskåda. Om inte för andras välbefinnande på grund av skadeglädje.

2008-07-10 @ 21:30:47
Postat av: Pablo

Hahah, HUMOR! Bra läsnig en bedrövlig arbetsdag =)

2008-08-05 @ 08:51:58
Postat av: Benny

Flumbergs misär får en helt enkelt att skratta! =)

2008-08-05 @ 18:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0