När jag ändå är inne på alkohol

Veckans Vintips

Equinox
God vårdagjämning!

Nu är vi i mitten av mars och snart är det vårdagjämning då natt och dag är lika långa. Vad kan då vara mer rätt än ett vin vars namn betyder just dagjämning?

Equinox etikett med färgstarka löv på svart botten sticker ut i hyllan. Snart får den ett lite annat utseende med skruvkork i silver och nya färger på etiketten. Håll utkik!

Equinox har en fyllig, kryddig och intensiv smak med toner av plommon, kaffe och mörk choklad. Lång eftersmak med kryddiga toner och inslag av ny amerikansk ek.

Området där druvorna odlats heter Lodi och ligger mellan San Franciscobukten och bergskedjan Sierra Nevada. Området är känt för sina kraftiga och samtidigt balanserade viner.

"Jättegott - rekommenderas väl. Sval och intensiv mörk, mogen bärighet med tydliga fattoner i toffeestil. Smakrikt vin som mår bra tillsammans med smakrika kötträtter." skriver Jens Dolk i Svenska Dagbladet.

image59

Om vinet
Equinox
Artnr: 6335
Pris: 75 kr

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Godmorgon, hoppas att du har sovit sött inatt! :)

2008-03-14 @ 09:46:51
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1205475550_dagens_frga.html

Tack för din medverkan & Ha en bra dag!

Mvh

JB

2008-03-14 @ 09:47:50
Postat av: Anonym

Lia Florenz: Med tanke på att jag hade två starköl i kroppen när jag gick och la mig igår har jag sovit ypperligt.

JB: Jag kommer aldrig att klicka på länkar likt din. Så snälla. Försvinn.

2008-03-14 @ 10:02:23
Postat av: Gremlins

Godmorgon! Hoppas du sovit som ett arsel inatt! Kan man inte spamma sånt istället? Jag skulle bli glad, det skulle kännas mer personligt. Utvalt liksom.

2008-03-14 @ 10:43:05
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Benny

Helt rätt tanke.
Jag hade dock inte mage att svara så.
Jag vägrar dock att klicka på deras bloggadresser eftersom de BBBBER om det.

2008-03-14 @ 15:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0