Dumpad

För det första. Till er som läser svartblogg och som jag dessutom läser. Jag har tyvärr inte varit i närheten av era fantastiska små liv till bloggar den senaste tiden. Finns ett flertal anledningar till detta. Har faktiskt saknat er, lite. Ska snabbt (inom de närmsta dagarna) se vad jag kan ha missat! Men nu tillbaka till detta inlägg.

 

I min bekantskapskrets finns det två vägar att gå

Endera full tillsammans med de andra

Eller så nykter och ensam

 

Dagens arbetsdag bestod av en gäng frågeställningar om kommande fredagsaktiviteter. Samtliga av mina svar var silikongråa. 

 

Ska ta det lugnt

Ska samla kraft

 

Höll mig dessutom till planen.

I kväll har jag således varit både nykter och själv.

Tills jag insåg att någon annan säkerligen också befann sig i liknande kostym.

 

Likt en entreprenör såg jag möjligheten att lösa ett problem.

Likt en målskytt forcerade jag igenom min tanke utan att tveka.

 

Fredagskvällen avslutades med fika på stan.

För vänner som inte vet vad ordet fika betyder kommer här en förklaring.

 

"Fika betyder i bred definition att ta en paus från en aktivitet för att dricka kaffe eller annan dryck med vänner, familj eller bekanta."

 

Denna mycket underliga företeelse har alltså slukat en del av min fredag. Att jag dessutom tyckte att det var trevligt föranledde att min själ gjorde slut med mig.

 

Alldeles innan han slängde ingen dörren kommenterade han mig som kropp. "Du borde placeras med likasinnad avföring i en kloak så fort som möjligt!"

 

Vet inte hur jag ska lyckas lappa ihop vår relation igen.

Får förmodligen försöka locka tillbaka honom med hjälp av ett snabbrus inom kort.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

jag såg ett skönt stavfel en gång: "stjälavård".

Jag tror att det är det du behöver nu.

Det ante mig att alla ord kan få en funktion.

Du är numera osjälig och behöver stjälavård.

2008-09-12 @ 23:45:00
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

Det behövdes inget snabbrus.

Själen kom tillbaka ändå.

Den saknade mig.

Jag är således återigen hel som individ.

Dessutom en ovanligt glad och lycklig sådan!

2008-09-15 @ 15:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0