Y buss

Tåg brukar vara den normala reskamraten.

Men på grund av lathet blev inte någon beställning gjord.

När det sedan väl var dags att handla kostade tåget 2700 och bussen 550 t/r för två.

I rådande finanskris föll således mitt val på Y buss.

Det ångrar jag bittert idag.


Uppresa

Chauffören inleder sitt tompratstal med information om att bussen tyvärr stått parkerad i solen hela dagen. Men han hoppades på att airconditionfunktionen skulle dra igång vid UpplandsVäsby.


Han hade helt rätt om att den drog igång. Det var dock viss skillnad på hans uppskattning om UpplandsVäsby och facit som stavades Söderhamn. Temperaturen i bussen pendlade således mellan 25 och 31 grader.


Att dryckestanten dessutom inte klev på förän bussjäveln anlänt till Gävle Bro gjorde att jag var nära kollapps. Ett flertal gånger.


Hemresa

Trodde inte resan mot nord gick att slå på fingrarna. När det kommer till bedrövelse. Ack så fel jag hade.


Avgång 09:00. Söndagsmorgon. Efter en jättefylla som bland annat innehöll stor spya kvart över åtta kvällen innan, då bröllopsmiddagen inte ankommit till efterrätten ännu. Grattis Benny - du är en odugling utöver det vanliga.


Väl i bussen var jag sannerligen övertygad om att mina värsta timmar på evigheter skulle genomlidas. Ack så rätt jag hade.


För trött för att vara vaken.

För orolig för att kunna sova.

För slut för att röra på mig.

För rastlös för att sitta still.


Vid Hudiksvall började jag få ont i min skadade njure.

Stickningar och hugg om vart annat.


I Söderhamn trodde jag loppet var kört.

Kommer att få ett njurstensanfall inom kort.

Undra vart nästa akutmottagning ligger beläget?

Gävle var min slutsats.


Satt på spänd väntan inför det som komma skulle.

Vevade smärtscenarion frekvent i mitt huvud.

Kollade på klockan var tredje minut.

Snart - snart är vi i Gävle.


Gävle ankom till slut.

Njurstensanfallet gjorde däremot inte det.

Detta tackar jag samtliga av världens gudar för.


Resten av resan var det endast baksmälla som skulle övervinnas.

En bagatell i jämförelse.


Men den tatuering mitt psyke har fått i samband med Y buss gör att min ståndpunkt just nu står stadig.


Buss no more.


Kommentarer
Postat av: Gurk

Jag har åkt Y-buss 2 ggr och det är väl inte favoritsätt att resa direkt. X2000 är och förblir nöten, ända till den dagen svävare blir the shit.



Men bussen har faktiskt varit okej. Jag har lyckats sitta ensam på ett dubbelsäte, haft ipoden fyllda med podcaster och lyckats sova vissa delar av resan. Tricket är att ha grejor på andra sätet och låtsas sova när det kliver på nytt folk. 9 av 10 orkar inte besvära med en fråga om platsen är ledig. Alla fall inte när man inte svarar förrän frågan ställs 3:e gången.



Btw kom jag på en riktigt kylig grej nu. Man skulle ha en stomipåse hängande utanpå tröjan. Det kan inte vara många som sätter sig ner bredvid en som med 99% sannolikhet förvarar sin avföring i en transparent plastpåse.

2009-08-10 @ 12:09:40
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Stomipåse?

Ha!

Du är störd på riktigt.

2009-08-10 @ 15:28:09
Postat av: Jankan

Oh no!

Måste bara fråga, fanns det en 1 kl avdelning på Y-buss??

2009-08-11 @ 11:20:45
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Benny

Fanns ett helt gäng med första klassens idioter. Men tyvärr ingen egen avdelning för dem!



2009-08-11 @ 16:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0