Svetten sprutar & kroppen värker

Det finns vissa brottningsmatcher man inte vill förlora.

En av dem är mot sin lillebror.

Som tur är har jag ingen sådan.

Förlusten hade nämligen varit stenklar.


En annan match som bör vinnas utspelas just nu.

Jag och min motståndare har känt på varandra under en längre tid.


Han har haft mig nere för räkning vid ett tillfälle.

Klev dock upp på nio och tog tag i situationen.

Lyckades till och med att vända matchen till vinst.


Har sedan dess stolt vandrat livets gång.

När jag minst anade det så slog dock motståndaren till igen via tredje part.

Han gav sig dessutom på, Hon, en tjej - den fega jäveln.


Helt plötsligt ligger jag i partär och inser hans övertag.

Men jag tänker inte vika mig.


Klargjorde detta för hans lärjungar på 0771-910004.

De sprattlade likt hala fiskar och hänvisade till hemsidan för avanmälan.


Snabbare än blixten var jag där och försökte parera hans attack.

Med pennan som vapen kastade jag mig på offensiven.


Helt plötsligt är matchen återigen öppen.

Ställningskriget är totalt.


Hoppas innerligt att jag till slut lyckas vinna denna kamp.

För någon avgift för radio och Tv tänker jag då inte betala.


Kommentarer
Postat av: Gurk

För två år sedan hade jag en polare hemma på fika. Han stannade kvar i lägenheten medan jag for på Shell och inhandlade några kritiska fika-detaljer. När jag kom tillbaka var han knallröd i ansiktet och kunde inte sluta skratta.



Han berättade att han släppt in tv-pejlaren och att jag snart skulle få en räkning. Med glädje dessutom. Självklart trodde jag inte på honom, men någon månad senare skulle det visa sig att han hade rätt.

2009-07-21 @ 16:59:48
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Riiby

Kämpa till döden! Jag har också duckat denna onda myndighet i snart 18 år! Vik inte ner dig.....!

2009-07-22 @ 08:43:38
Postat av: Syster yster

På tal om att gå en match med sin lillebror, vill jag bara påminna om att vi inte så ofta tävlar mot varann. Men de hände nu på semestern, kortspel var de och syrran sopade banan genom att få in en kåk (naturligtvis m ess) och var därmed en klar vinnare :)

2009-07-22 @ 15:23:25
Postat av: Benny

Gurk: Att anlända till din grotta för intag av fika?! Har karl helt tappat vettet? Fika? Hos en singel och dessutom man? Klart som fan han dessutom bjöd på en stående avi i form av R&T räkning.



Riiby: Har inte fått klartecken ännu. Misslyckas jag med min forcering återkommer jag till dig för stalltips!



Syster yster: Vet inte vad jag ska skylla på. Nybörjartur. Fusk. Dåliga lampor i lokalen. Vinet. Nåt - nåt måste ha varit fel!

2009-07-23 @ 10:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0