Det är något kallt mellan mig och GT:n

Har harklat blod någon vecka.

Dessutom har följande hänt:

 

Halsont knackade på dörren under flygresan hem från Umeå i onsdagskväll

Kulminerade med smärta under natten

Klev dock upp 04:45 och satt mig på ett tåg till Göteborg

 

Febern började göra sig påmind vid lunch

Snoret och hostan anlände vid tre

 

Var så dålig att jag till och med tackade nej till vinet som serverades under kvällens galamiddag. Genomförde sedan en klassisk great escape och landade i hotellets säng 21:30. Sov 11 timmar med ett mysigt feberrus i kroppen. Lägg till tillhörande mardrömmar så förstår ni vilken fest det var.

 

Fredagens möten och hemresa avverkades i ett rasande tempo. Landade till slut återigen i mitt hem. Kroppen stoltserade att den klarat av arbetsdagen genom att knappt kunna röra sig.

 

Febern var dock nästintill bortblåst.

Likaså halsont och hosta.

Kvar fanns en mörbultad kropp.

 

En kropp som nu återigen fått sovit.

I 13 timmar.

 

Så här står jag:

Livs levande - trots att svininfluensan förmodligen har passerat min vy.

Skulle vilja fira med sprit och synd.

 

Men jag drar tyglarna mot min kropp och hejdar min brunstiga sprithingst.

Harklar trots allt fortfarande blod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0