Benny Bling Bling – ett jagat byte.

Svartblogg har de senaste dagarna varit hett stoff.

Med runt 100 unika besökare per dag.

 

Vid första åtanke trodde jag att detta berodde på mästaren Pluras numera svenssonsaccepterade stjärnstatus. Då min blogg är första träff för ”svartblogg” via Google.

 

Men som vanligt är sällan det enkla svaret lösningen på gåtan. Istället så kan jag i princip garantera att det är ett gäng golddiggers som far runt här för att finna min skattkista. Den fick sig nämligen ett tillskott igår, som de genast vill lägga vantarna på.

 

Allt började med att jag drog iväg ett sms till Stenbeck med förfrågan om jag kunde vara med på travet för 200-300. Han svarade att han redan spelat med sina pokervänner och att min grindslant i detta sällskap endast skulle rendera i några procent av eventuell vinst.

 

Men snäll (och spelgalen) som Stenbeck är så tyckte han trots det att vi kunde spela en egen variant på sidan om. Jag föreslog då att även bjuda in JJ och Stenbeck den yngre. Men innan allt var klart hade även Barre Berrha, SysterYster, Mamma, TorparJan och en till anmält sitt intresse.

 

Det renderade i insats om 2300 riksdaler och därmed 4600 rader. För dessa slantar valde Stenbeck ett gäng fyrbenta med omsorg. Och skruvade slutligen till raden med att vi inte skulle få utdelning på vare sig 5 eller 6 rätt. Istället så skulle 7 rätt ge 2,5 ggr eventuell vinst.

 

Några timmar senare stod det klart att vi vunnit 72 000.

Alltså 8 000 per skalle.

 

Förstod omgående att detta skulle leda till enorm berömmelse och groupieliknande beteende. Men jag kunde inte ens i min vildaste fantasi tro att ryktet skulle sprida sig så här fort.

 

Bäst jag blåser alltihop inom kort.

Så vardagen återgår till det normala.


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Deg in in in!!!!! :D

2010-12-12 @ 20:09:45
Postat av: JL<3

najjsig blogg!

2010-12-13 @ 02:24:16
URL: http://jesseduvet.blogg.se/
Postat av: Kristin

Wow! Duktigt! 2 fattiga resenarer anmaler sitt intreese direkt.



Det kan inte vara sa att folk soker efter bloggar som tokar efter handelsen i Sthlm???

2010-12-13 @ 05:01:28
Postat av: Gurk

Hur man gör sig själv och hela sin släkt ekonomiskt oberoende - snart i en bokhandel nära dig

2010-12-13 @ 14:05:51
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

SysterYster: Till jul blir det smällkarameller med stort S!



JL: Tack!



Kristin: Kanske. Men jag tror hellre på golddiggersantagandet! =) Bali. Gili. Du har inte direkt så svårt liv nu va?



Gurk: HA! Kanske ska bli författare. Har trots allt ett rätt bra case att skriva om.



Men det var fatiskt nästan roligare att alla andra vann än jag själv. Folk var lyriska. Maniska. Galna. Fantastiskt roligt! Mer V75 vinster till folket!

2010-12-13 @ 16:44:52
Postat av: Gurk

Tack förresten för att du lyssnade av mobilsvar angående mina två andelar. Jag skickar fakturan!

2010-12-14 @ 23:48:38
URL: http://akutpsyk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0