Flamberad fårskalle

Är ingen hejare på skiftnycklar.

Eller annan praktisk utrustning.

Men nära och kära har jag hyfsad koll på.

Det har räddat den renovering som precis genomförs i den nyinköpta lägenheten.

 

Nu har inte allt utförts av händiga händer som jag känner. Men med tanke på att jag inte gjort ett skit själv så kan jag trots allt tacka dem för de stordåd som uträttats.

 

För förvandlingen som skett är ofantlig.

För en månad sedan ett skabbigt skyffe med trassliga utrymmen.

Idag, långt ifrån något flashigt, men en bobar boning med lantlig charm.

 

Sedan i lördags är vi dessutom inflyttade.

Firade glamoröst med Kungsholmens smutsigaste ställe i går.

Daltoons i Sundsvall är rena Stureplanskrogen i jämförelse.

 

Förutom jag och Hon, min mor och hennes man fanns även Tore Tandlös, Hans Hårfager & Berra Bertlare bland resturangers besökare.

 

Prislistan var lika svårslagen som ställets klientel.

Stor stark i 50 cl flaska (läs: Sofiero) – 30 spänn.

Oxfilémedaljonger (läs: Hans Hårfagers lår) – 110 riksdaler.


Kommentarer
Postat av: Marcus

Just dom där tre herrarna måste ha ett fasligt jäktigt schema, eftersom dom har många krogar att alltid befinna sig på. Berra Bertling, hans namn gav honom inte många chanser att bli något annat är törstläpp.

2010-05-10 @ 15:59:26
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Statistik visar att de som föds med namnet Berra med största sannolikhet blir bertlare eller kriminella. Således ovanliga sympatiska föräldrar bakom dessa barn!

2010-05-14 @ 11:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0