McCarthy-Maggan

De flesta som läser denna blogg läser även Cramp. Men för er som eventuellt inte gör det så vill jag bara påpeka att jag där blivit jämförd med Joseph McCarthy.
Följande går att läsa om denna människa på Wikipedia:
--
Joseph McCarty har kommit att förknippas med begreppet "McCarthyism", som innebär en form av politisk förföljelse av personer som, ofta på vaga grunder, anklagas för kommunistiska sympatier.

Under sina tio år i senaten, mellan 1947 och 1957, men särskilt mellan 1950 och 1953, blev McCarthy och hans medarbetare kända för aggressiva kampanjer mot misstänkta kommunister som man ansåg hade infiltrerat den amerikanska administrationen. Dessa kampanjer har av vissa jämförts med häxjakt.

--

Håkan.

Min käre jämlånga krympling till halvkommunist.

Du är så sjukt rolig att vi genast måste boka in en ölning.

Jag bjuder på första, andra och tredje i ren avbetalning för det asgarv du nyss gett mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0