Ödet

Vad hade hänt om jag valt si eller så då?

Hade jag varit där jag är nu?

Förmodligen inte.

 

Tankarna ovan snurrar ofta i mitt inre.

Som i morse till exempel.

På väg mot jobbet.

Strålande väder.

Lätta steg.

Stockholm när det är som bäst.

 

Men jag hade nog inte varit här om jag inte fått ett mail av W.

Som upplyste mig om möjligheterna.

 

Likartade möjligheter visade Springsteen mig via skivan Greetings from Asbury Park under några törstiga nätter på ett favorithak i Uppsala. Men trots potentialen att plugga i denna stad så tvekade min magkänsla och jag valde istället att fortsätta mina studier i Sundsvall.

 

Hade jag valt annorlunda hade jag inte fått det där mailet av W. Tror dessutom att jag inte hade åkt jorden runt.  Förmodligen inte börjat jobbat på banken. Garanterat inte träffat Hon. Inte suttit här idag.

 

Kan inte påstå att beslutet i sig kändes stort. Snarare ett i mängden. Precis som de flesta beslut gör för mig.

 

Men efteråt förstår man dess enorma betydelse.

Att ett enkelt vägval kan förändra livet.

 

Jag är inte helt säker.

Men är det inte detta vi kallar ödet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0