Fick några sekunder över

Så jag spenderade dem med nära är kära.

Inledde med fredagsmiddag på Sense Bistro och Bar.

Duktigt bra!

 

Maten var inte bara prisvärd. Den var grym. Allt från JJs biffsallad, via Hons kalvfile till min lofotstorsk höll högsta klass. Att man dessutom kunde beställa alla huvudrätter som halvportion gjorde helhetsintrycket än mer övertygande. Då det fanns mer magyta över åt andra trevligheter, såsom italiensk charkbricka och några smaskiga bitar ost.

 

Så mitt råd till intresserade människor därute blir, tveka inte. Dansa istället in med lätta steg på Sense Bistro och Bar så fort ni får chansen. Ni kommer inte bli besvikna.

 

Avslutade sedan kvällen på Rival.

Kom sedan hem i sedvanlig packad förpackning.

 

Lördagen bestegs med höger framför vänster. Från Kungsholmen tog jag och JJ oss till Östermalms Saluhall. Insåg genast omöjligheten att inta föda på ett ställe som innehöll fler invånare än en medelstor svensk stad. Käkade därför istället starkölsbrunch på Birger Jarlsgatan. Ett flottigt misslyckande.

 

Svalde sorgerna med ny bira på ett Creperi på Tegnergatan. JJ kunde givetvis inte motstå att beställa in en gigantisk pannkaka med maränger, glass och banan.

 

Därefter brände vi ytterliggare några kalorier via gång till The Flying Scotsman på Flemminggatan. Ett par bärs, en wirre och en nachotallrik senare var klockan 7 och vi vinkade adjö till varandra. Därefter slogs jag för varje vaken minut, innan jag ankrade i sängen vid 11.

 

Idag har jag gjort mitt yttersta för att genomföra diverse hantverkarmässiga sysslor. Då jag har ofantligt låg kunskap inom det området känner jag mig mycket stolt över utförda prestationer och är glad över helgen i sin helhet.


Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Jag borde ju varit där. Fan.

2010-09-26 @ 19:02:06
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Sannerligen.

Det var dessutom som du ser en mycket trevlig kväll!

Hade om möjligt blivit än mer lyckad om du joinat.

2010-09-28 @ 16:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0