Leningrad – en dröm som sprack…. för länge sedan.

Som ni märkt är jag manisk på politik.

Detta inträffar vart fjärde år.

Och jag tror tyvärr inte framtiden påvisar någon bättring.

Usch.

Det är verkligen hemskt.

 

Läser.

Analyserar.

Vrider.

Vänder.

Drömmer till och med om detta jävla val.

 

Ska bli fantastiskt skönt att eländet är slut på söndag. Att jag dessutom redan nu på torsdagsmorgon drar till London, gör inte saken sämre. Då jag förhoppningsvis ska lyckas fokusera på något annat, än det kommande valet, när jag befinner mig i pubmecka.

 

Måste dock skriva några sista tankar för att frigöra mina inre demoner.

 

Fantastiskt att alla röstberättigande kan besöka de flesta bibliotek, shoppingcentrum eller matbutiker för att lämna sin röst redan nu. Oavsett om denne har med sig sitt röstkort eller om man befinner sig långt ifrån den kommun man är skriven i. Allt som krävs är legitimation.

 

Att jag har haft svårt för att ta in att 4-5 % av Sveriges befolkning funderar på att rösta på Sverigedemokraterna har väl framgått förhållandevis klart. Men jag måste dessutom få säga att det är skrämmande att runt 6 – 7 % funderar på att rösta på kommunisterna.

 

Är högst tveksam till att dessa förstår vad de lägger sin röst på. Eller kan det vara som så att de inte har någon egen vilja eller någon egen vision om framtiden. Istället vill de bli styrd med järnhand av den svenska staten.

 

Ohly har vid ett flertal tillfällen påvisat vad han vill att Sverige tar för väg. Ett exempel är hans åsikt om tvingad uppdelning av föräldraledigheten. Trots att en stor merpart av Sveriges befolkning vill bestämma det själv så skakar Ohly på huvudet och ger förklaringen – Människor vet inte sitt eget bästa. Staten måste bestämma över deras huvuden.

 

Staten ska dessutom, enligt Ohly, öka sitt ägande i alla sektorer. Kort och gott vill karljäveln att varenda människa ska vara anställd av honom.

 

Då detta kommer att medföra sänkt kvalité och produktivitet ska de statliga bolagen skyddas av att Sverige går ur EU och de produkter och varor som produceras utanför vårt lands gränser ska straffbeskattas vid import. Klassisk isolering och protektionism signerat en kommunist.

 

Så om det nu finns några där ute som absolut måste lägga sin röst på den rödgröna sidan. Välj då för böveln inte att lägga er röst på Ohly. Stötta Mona istället. Hon och hennes parti är avsevärt mycket bättre, både för din och Sveriges framtid.


Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Fast...

...kan du i ditt sinne och förnuft förstå att det finns människor som röstar på KD!?

2010-09-15 @ 10:39:37
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

KD har en akilles häl.

Ohly har allt.



KDs akilleshäl försvinner förhoppningsvis eftersom.

Ohlys kommer inte förändras överhuvudtaget.



Så min högst personliga åsikt är att KD, trots helt skruvade ideer om homosexuella, trots allt är bättre än den kommunistiska tanken.

2010-09-20 @ 21:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0