Det finns medicin mot allt utom verkligheten

Flickan jag berattade om senast
Har varit oerhort marklig sen jag traffade henne
Ena sekunden kall som is
Andra sekunden hart kramande och varm
Vi har inte gjort mycket av varde rent sexmassigt
Hallt om henne, kysst henne
That's it.

Men jag dras till henne
Hon verkade sa levande och sa dod pa samma gang

Jag fick en forklaring till det igar
Vi satt pa en bar, klockan var strax fore 4:a
Hon var full, valdigt full.
Hon kollade pa mig och sa:
"Det ar en sak du inte vet om mig. Jag har blivit valdtagen."

Jag stelnade. Hjartat slutade sla.
Tararna rann ner for hennes kind.
Jag visste inte vad jag skulle saga
"Sag inget, jag vill inte ha nagon sympati."
Jag satt tyst i ytterliggare ett par minuter
Tusen tankar, total forvirring.
Det finns medicin mot allt numera
Utom mot verkligheten
Den bistra och kalla verkligheten

Till slut tog jag tag i situationen
Drog med mig henne ner till sjon
Vi satt dar en evighet i tystnad och lyssnade pa vagorna
Hon somande i mina armar
Det var varken kallt eller bistert
Men verkligt
Vackert och verkligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man vet liksom inte vad man ska skriva till det här inte fullt så roliga inlägget.

2007-08-13 @ 16:35:17
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Gurra

? 100 % bög - check.
? Gillar att dra ned sina läsare i skiten - check.

2007-08-13 @ 17:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0