JJ = Ekonomisk katastrof

Maste fa beratta om min vapendragare JJ's ekonomiska sinne
Eller snarare brist pa sadant
Vi anlande till Nya Zeeland for ett gang veckor sen
Han kopte brada, bindningar, boots, jacka, pants, handskar, mossa
Kostnad = Mycket!

Han akte sedan endast 3 dagar pga sjukdom
Det var saledes inte hans fel
Men detta var inte nagon engangsforeteelse
Detta hander honom hela tiden
Jag har fragat honom varfor ett par ggr
Svaret ar detsamma
"Jag tyckte jag var vard att handla de har grejorna".

Ett fint exempel pa detta var forra onsdagen
Vi kom upp till berget for lite akning
Det var JJ's forsta dag
Det blaste lite latt fran syd
Hua vad hemskt sa JJ och bestamde sig for att kopa ett par billiga goggels
Han borjade att kolla pa ett par skabbiga i 200 kr klassen
De passade inte sa bra

Da byte JJ taktik pekade pa ett par Oakley
Bitradet kollade lite forundrat pa honom eftersom han precis forklarat for henne att han ville ha det billigaste
"Dessa kostar 1600 kr"
"Jag tar dom!"
"Ska du inte testa dom forst?!"
"Okej, men jag tar dom!"

Jag garvade mest at hela situationen och fragade sedan JJ lite forsynt hur det kunde bli pa detta vis
"Jag kande verkligen att jag var vard dom!"

Kommentarer
Postat av: T.

hahahahahaha! kan verkligen höra den där frasen komma från den mannens mun... men jag undrar en sak... har han sålt hela paketet efter de tre tillfällena han använt det? eller släpar han nu runt på dessa prylar eller har han express-budat allt hem till svallet? förstår att han inte budat iväg oakley-glajerna... för dem behöver han la när det ska köras nercabbat i napa valley? det där me att du e känslomässigt störd... jag vet nog vad du går för! kände kylan sticka i ryggen redan när jag vände blicken bort från er på albert st o kunde höra ngt i stil me: 'sådärja... då va den nissen borta o passé...' :-) ne... så va det ju inte... aha ni funderar inte på att dra över en sväng till bris innan napa? ställa till me lite turbulens tänkte jag... själv funderar jag på att skita i det här o dra till italien! det e interior design som gäller! det e mystiska damer som gäller! me karaktär vass som bra grappa... me ögon mörka som en ristretto... me kyssar lena som pinot grigio... me sexighet som andas en kraftfull amarone... DET E DET SOM GÄLLER! tänkte: först florence ett halvår för att lära mig så mkt italienska som möjligt... sen kanske milano för interior design... menmen... det visar sig ju... detta e ju bara en av mina idéer som strömmar från den till synes oändliga källan... både suck o hurra! vädret börjar dock bli oförskämt bra här i bris... o det får mig att komma ihåg en av de stora anledningarna till varför jag kom hit från första början... o det i sin tur får mig att oroa mig över att jag kommer stå där i ett snålblåsande milano me bittra sportjournalister o en bitter espressoblandning bestående av 100 procent robusta o undra: varför i helvete lämnade jag snudd på evig sommar o en timme till surfstränder? detta oroar mig... kan ngn ge mig en smäll på käften o säga åt mig att se o uppskatta det jag har mitt framför ögonen... eller så e det bara så att jag inte hittat rätt än... ska jag lyssna på rösten som säger leta vidare... satsa på italien... eller ska jag ignorera den o styra upp det här... ??? men det kan la aldrig va fel att söka passion här i livet? neeeeeeeee... det vet vi ju! sköt om er o håll i ratten när ni dundrar fram genom napa! ciao! -T.

2007-08-29 @ 12:56:16
URL: http://schnizn.blogg.se
Postat av: Gurra

Haha, Jim är lika oduglig som mig :D

2007-08-29 @ 23:16:42
Postat av: Micke

HAHAHAHAHAHA !!!!! Jag måste dock ställa mig på Jims sida i just detta fall... Googles är inget man kan ignorera på något sett, en skidåkare utan dom är som en sjörövare utan skägg !

2007-08-30 @ 09:14:55
Postat av: Jenny

Även jag tillhör kategorin JJ, hela tiden tycker jag att jag är värd saker och dyrare och dyrare blir dom hehehehehehe Deg in ....deg ut......Puss på er !!!!!!!

2007-09-05 @ 22:09:25
Postat av: Alexandra

Ja tack, uppdatering inför hemfärd.

2007-09-11 @ 15:55:39
Postat av: Tjejerna

Hej snygging, längtar tills ni kommer hem! Läser din blogg hundra gånger om dagen och bara drömmer... Skynda dig hem Mmmmmmmmmmmmmarcus. Puss! Hälsa Jjjjjjjjjjjjjjjjjjim att han också ska skynda.

2007-09-16 @ 13:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0