Att lämna skeppet blir svårare än beräknat

Jag är ekonomiskt missanpassad

Men det skiter jag i

Alla fall just nu


Inledde denna månad med en delbetalning på 7 000 av skulden för den söta TV-apparat som numer är en del av mitt liv. En normal människa skulle resterande del av månaden prioritera banala saker såsom julklappar och överlevnad. Detta känns tyvärr främmande i mina ögon. Så vad hände idag? Jo. Benny tjackade både ny MP3, ny rakapparat och en PLATTÅNG!


Vad var sannolikheten för det när jag vaknade i morse efter gårdagens fantastiska middag med tillhörande Thomas Hyland på Oscar? En på miljonen, kanske. När man normalt sett prickar in ett sådant odds brukar det leda till rikedom. För mig blev det en plattång. Järnspikars!


Jag behövde dock dessa inköp för att peppa min själ. Skulle nämligen till Bergeforsen och ta det sista ur huset. Rafsade ihop det jag eventuellt kunde ha användning för. Sen ville jag bara bort därifrån.


Jag klarar inte riktigt av tanken på att denna ögonsten ska tillfalla någon annan. Att mitt hus ska bosättas av ett gäng smutsiga individer. Stannade i hallen en sista gång, ville bara grina. Men sådant passar sig inte i min fars närvaro. Så när den sorgsna känslan blev för påtaglig gick jag snabbt ut därifrån.


Kommentarer
Postat av: A

Det är ruskigt gay med plattång. Ruskigt. Sånt berättar man inte, det är som om jag skulle skriva att jag använder Ac3. Vilket jag inte gör iofs, min ända är intakt. Men ändå.

2007-12-02 @ 18:23:22
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Benny himself

Hade det stått en nydubbad rullstol i mitt synfält hade jag köpt den också. Tror jag måste söka terapi. Jag verkar ha klara problem!

2007-12-02 @ 19:40:06
Postat av: Richter

Plattång rules och det är bra att du står för att du gillar tjejgrejer.
Trist med huset..
Trösta dig med att du bor på fina SlushpuppieSöder. :)

2007-12-02 @ 20:51:46
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0