En vacker död stad

Fredagen bjöd, inte helt oväntat, på mjukisar och dessutom romantisk komedi på SVT. "You got mail" med Meg Ryan och Tom Hanks. Som ni säkert vet, och som titeln avslöjar, handlar den om en e-post relation som leder till något mer


En fredag under julledigheten blir dock inte fulländad med mjukisar och film

00:50 ställde jag mig därför i duschen och 01:17 begav jag mig ner på Oscar.


Eftersom jag inte hade druckit något var jag livrädd. Som tur var hade förhållandevis få insett vad roligt det är att leka med varandra under rusets behag.


Jag trodde detta (de få antalet, inte brist på min egna berusning) berodde på att det var Open Mind. Open Mind är lika med clubkväll för homosexuella. De straighta sparade sig nog till lördagen. Det är säkert. Jag tänkte så.


Jag träffade emellertid trevligt sällskap nere vid dansgolvet

Vi kan kalla henne Snövit, hon är en "mail kompis", min Meg Ryan.

Inte alls lika seriöst som i filmen

Men det finns lite lek och bus i luften mellan oss


Lördagen gick i bokstaven G:s tecken.

Grönborgsgatan och galamiddag

Det är helt fantastiskt att Fru L, med assistans av Miss Kolibri alltid lyckas


Vi hade dessutom, kvällen till ära, fått påökat med Kalle Kula och tillhörande flicka runt bordet. Temat för pojkarna, som befann sig i vardagsrummet efter middagen, var streamad standup på youtube, flickorna kontrade med kosmetika och skvaller i köket.


När vi sedan strålade samman i hallen tog vi en taxi till Oscar

Anlände vid 2

Trodde att ett folkhav med jul-lyckliga individer skulle möta min blick

Vad fel jag hade


Det var nästan helt tomt

De enda som bjöd på roligheter var ett gäng pårökta

De liksom sken av lycka i deras egna lilla värld


Trots deras lustiga ansikten blev jag less på stadens befolkning

Sista lördagen i december

Sista lördagen innan domedagsmånaden januari

Sista chansen till utgång (nyårsafton är ingen utgångsdag) på evigheter

Nästan ingen tänkte tydligen som jag


Jag vägrar att inse att mitt sätt och se det skulle vara fel

För att citera Thåström


Det är ni som är dom konstiga

Det är jag som är normal


Kommentarer
Postat av: Frk Richter

Och du ska kunna film. Det är ju inte snygghugh utan fultom som är med i You've got mail.

2008-01-07 @ 18:50:28
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Benny himself

Jag skäms.

Snygghugh har funnits i mitt sinne så mycket den senaste tiden så jag bara av farten skrev hans namn.

Tar till och med tillfället i akt och redigerar texten.

2008-01-07 @ 19:16:04
Postat av: J

jag förstår dig, snygghugh is the shit;)

2008-01-08 @ 10:32:37
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0