Ett storstadsfik i den lilla staden i norr

Efter inköp av julklappar (återkommer till den epoken av mitt liv vid senare tillfälle) tog jag mitt pick och pack och drog mig mot "Två bleka kompisar". Tänkte krydda min magnecyl liknande hud med en skvätt färg. Mitt emot, till namnet sett klockrena drop in solarium, ligger det ett fik.


Jag hade hört talas om det från någon i min närhet så jag bestämde mig för att ge det ett besök. Klev in genom dörren och möttes av ett genuint leende samt ett "hej och välkommen". Redan vid leendet visste jag att jag skulle återkomma hit.


Beställde en Medelhavstallrik och intog bordet till höger innanför dörren. Stället har nichat sig mot ekologiskt och det finns därför givetvis ett utbud av varor till försäljning. Musiken som spelas i högtalarna kändes lounge. Helhetsintrycket var storstadskänsla och därmed mycket bra.


Placet heter Tant Anci och fröken Sara och ligger beläget korsningen Nybrogatan/Trädgårdsgatan. Absolut värt ett besök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0