Hon räddar Svartblogg och min måndag

Lämnade kontoret vid 17

Smög in på ICA Esplanad för inköp av föda

Måndagskvällar är ensamheten personifierad


Tidigare under hösten har jag haft förmånen att få umgås med "Måndagsflickan"

Hon har nu emigrerat till det verkliga livet med snö, after-ski och brädåkning

Kvar blev jag på ICA Esplanad


Ringde därför Sheriffen och lämnade ett förslag

Jag handlar lite käk och kommer bort till dig och kockar. Deal?

Han var som vanligt inte intresserad av att umgås

Ensam kvar stod jag på ICA Esplanad


Köpte något som går under kategorin ätbart

Slog sedan igång min nya MP3 och vandrade mot söder


Shuffle valde "Inget bra för mig själv" med Eldkvarn

Det fick mig att tänka på ett blogg inlägg jag skrev för evigheter sen

Evigheter sen var när jag fortfarande var på resande fot och hade något att säga


Svartblogg har dalat avsevärt i kvalité sedan dess

Meningen var en dagbok - ett levande liv


När jag nu finns på stadig adress med ett vanligt liv finns det inte så mycket att säga

Ekorrhjulet rullar på, det är både negativt och positivt.


Skulle man läsa igenom de senaste veckorna ur mitt liv så skulle det säkerligen vara oerhört lätt att se att den ena veckan är den andra lik. Jag törs inte ens läsa eftersom jag är rädd för resultatet. Så när det kommer till blogginlägg är ekorrhjulet inte alls bra. Ska nog lägga ner. Finns ingen anledning att skriva bara för att skriva.


Exakt så tänkte jag när jag gick söderöver med snöblandat i ansiktet och Eldkvarn predikandes i öronen. Som ni förstår var jag inte alls särskilt glad


Då ringer hon

Fru L

Fru L är fantastisk

Hon både sprider glädje och värme

Hon både vill och hon kan
Den kombinationen är beundransvärd och sällsynt


Hon frågade om jag ville jobba med henne i baren på EON Arena nästa lördag

Hon frågade alltså om jag ville bryta ekorrhjulet och göra något annat


Jag blev oerhört lycklig och meddelade snabbt att Menige Benny finns tillgänglig för tjänstgöring.
Menige Benny ska göra något nytt i livet.
Menige Benny ska servera öl på en lördag.

För Menige Benny, som har konsumerat istället för att serverat denna dryck, är det ett stort steg.
För Menige Benny är det ett steg ifrån ekorrhjulet.

För Svartblogg kan det betyda mängder med roliga historier om den underbara produkten Timråbon.


Kommentarer
Postat av: A

Inte vara ledsen över ditt patetiska liv, kompis. Jag och Gurra har det säkert värre hela tiden. Men det här ska bli fruktansvärt spännande i E.on när du ska överservera mig, Jennie och överste chiefen. Ps. My # in the opposit team is now single and avaliable on the meatmarket again. I might get horn in the forehead. Och jag trodde ingen skulle se att det var Petter. N när ansiktet var med. Ds

2007-12-04 @ 07:09:42
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Herr D

Fru L är bra hon

2007-12-04 @ 09:22:32
Postat av: W.

Ska du stå på fel sida baren? Vad är det för fasoner!

2007-12-04 @ 11:18:08
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Benny himself

A: Du har ett liv med guldkant. Det vet både du och jag, alltså ingen ide att försöka sig på något annat. Att din hockeystjärna är singel bådar gott inför den kommande flytten. Istället för en etta vid laxen blir det en femma i Gävle. GO BIG GIRL!

Herr D: Kul att se dig. Det är inte varje dag. Eller jo, det är det visst de!

W: Warum detta spektakel. Jag börjar bli nervös.

2007-12-04 @ 16:56:06
Postat av: A

Nej nej. Big big no no. Been in the femma in gävle, left it for etta by laxen. Erfarenheter klingar högre än meningslöst sex.

2007-12-04 @ 18:04:57
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0