Jag ger löften, men skriver dom i sand.

En fantastisk baksmälla på annandagen bjöd på två löften


  1. Ingen alkohol förrän tidigast lördag, när middag på Grönborgsgatan står på schemat. Övriga deltagare på denna tillställning är Fru L, Herr D och Miss Kolibri. Startfältet gjorde att jag inte kunde lova mig själv nykterhet längre än så.
  2. Ett krafttag mot den skenande ekonomin. Jag hade nämligen då på onsdag lyckas med bedriften att bränna i runda slängar 15 000 sen lönen ankom, 6 dagar tidigare. Eftersom denna summa även innehöll en sista avbetalning (5 000) på min vackra TV kändes det inte allt för bedrövligt. Men det var dock dags att bromsa, vill ju inte gärna köa på RIA i slutet av januari.

Jag var rätt nöjd med mig själv och mina löften när jag gick om la mig på onsdagskväll. Största anledningen till denna känsla var nog Will Smith och hans nya film "I am a legend". (Will Smith spelar ensam överlevande efter att ett virus som gör människan till en zombieliknande varelse slagit ut jordens befolkning. Han fördriver dagarna med att snacka med skyltdockor. Där kan man snacka om misär, det fick mig att inse att jag har det rätt bra trots allt.)


Torsdagen ankom med stormsteg. Väl framme på jobbet byttes detta mot stormvindar. Alla svenskar ville tyvärr komma i kontakt med mig och kasta på mig ofantliga summor pengar i pensionsavsättningar. 8 timmar senare var jag mentalt utmattad. Mitt i mörkret dök det upp ett sms från Herr D, "öl?". Att två bokstäver kan kännas så fantastiska. Ett par minuter senare satt vi på Oscar tillsammans med en stark öl.


6 timmar senare, när jag lämnade denna lokal, hade jag även fått i mig ett par öl till, delat på en Thomas Hyland (shiraz) och druckit kaffe guldkant. Detta avnöts under tiden tillsammans med lamm och diverse andra tillsatser.


Kan väl inte säga annat än att jag bröt både löfte ett och löfte två.

Om det var värt det?

Absolut!

Om jag skulle välja att göra så igen.

Helt utan att tveka.


Det jag däremot inte kan smälta var att jag drack kaffe kl 21. Det ledde till att jag inte alls kunde somna, som i sin tur mynnade ut i att jag vaknade 09:22 i morse. Det var exakt 1 timme och 22 minuter senare än vad jag hade förhoppning om att vara på jobbet. Att hänga in ett spontansnabbrus är mer än välkommet, men att sedan försova sig är helt oacceptabelt.


Ibland blir det inte som man hade tänkt sig.

Vare sig det gäller "löften" eller ting som man bryr sig om.


Kommentarer
Postat av: Jannice

Jag tror att det enda rätta för att slippa ångesten är att gå all-in på att glömma karaktären. Den kommer givetvis att dyka upp 080102 (karaktären alltså), så det är ingen idé att stressa. Snabblösning på mitt problem var att dra ur sladden till datorn. Det gick hur bra som helst.
Ps. JJ borde börja blogga.

2007-12-28 @ 19:07:18
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: A

Engan och Krykov är fasligt lika. Ps. Jag spyr sällan när jag inte måste. Om du syftar på min dulcolax-natt har du jättejättefel. Ds

2007-12-28 @ 19:22:08
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: A

http://www.receptfritt.nu/Produkter/Dulcolax/index.jsp

Oh yes, jag vill att du förstår det här till 100%.

2007-12-28 @ 23:03:50
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0