Juldagen - ett inferno i sprit och synd

Juldagen fyller många funktioner i en liten stad som Sundsvall

Det är då alla hemvändare ska träffas

Det är då alla ska ses

Köerna är därför längre än långa både vid insläpp och vid bar

Men likt förbannat ska man givetvis vara med i denna groteska verklighet

Jag kan dessutom inte säga någonting annat än att jag älskar det!


Vi hade bokat ett bord för 6

När vi anlände strax efter sju befann sig de sex utlovade vinflaskorna redan på plats

Till det var det några små snittar som huset bjöd på


Vi var fem som drack

(JJ som gått och blivit nykterist på senare dagar nöjde sig med alkoholfria drinkar)

Fem stycken på sex vinare ar lagom

Har man dessutom druckit en fantastisk Bourdeux hos pappa innan finns det risk för sjöslag. (Hade jag skrivit detta innan utgången skedde hade jag valt ordet "chans" istället för "risk". Men när jag nu sitter framför datorn är allt vin jag drack igår värdelöst, därav ordvalet.)


Så vad hände?

Oerhört mycket roligheter

Det var dessutom inte sådär jobbigt mycket folk

Detta berodde på att Stadshuset hade svalt sisådär 1600 man


Men åter till galenskaperna

Vid 23 var jag radiostyrd


Någonstans under de kommande timmarna hann jag bland annat med att demontera av en stackars pojkes självkänsla och dessutom försöka mig på en dubbelbugg med två skräckslagna flickor.


Resultatet i båda fall är inget jag är stolt över. Pojken visade sig dock vara en kvinnomisshandlare (alla fall ryktesvägen), så just den bedriften har jag ingen som helst ångest över. Att jag däremot tappat känslan i min paradgren bugg hugger hårt i mitt hjärta.


Miss Kolibri drog sedan med mig på MAX

Då var jag återigen vanlig (läs: inte längre radiostyrd utan bara full)

Vi kastade i oss flott i massor


Väl tillbaka i stan gick jag höger och hon vänster

Jag hamnade på ett helt oväntat ställe

Livet i allmänhet och juldagen i synnerhet är full av överraskningar och roligheter


Slutligen ett tandkrämstips till alla kvinnliga läsare därute:

Vademekum Limited Edition i vit och rosa förpackning

Att ha en tandkrämstub som endast produceras i begränsat antal är fantastiskt!

Det om något visar på klass!


Kommentarer
Postat av: A

Oh my... undra var jag har sett den där tandkrämstuben någonstans... hahahah

2007-12-26 @ 22:57:16
Postat av: Benny himself

Du känner alltså någon som har denna fantastiska produkt?!

Du måste genast berätta vem
Hon måste ju, som jag tidigare skrev, ha klass! :)

2007-12-28 @ 17:51:42
Postat av: M

Det för himla roligt att få se dig på juldagen :D

2007-12-29 @ 19:34:44
Postat av: Benny himself

M: Jag kan inte säga annat än detsamma. På tal om något annat än juldagen. Jag är skyldig dig en lunch. Det måste vi åtgärda!

2007-12-31 @ 01:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0