Ljusstaken är bostadsrättens gräsmatta

Advent är här

Det leder till många bra saker

November är äntligen över och förbi

Staden blir vacker av all utsmyckning

Känslan av jul slår sin första gnista


Det leder även till andra saker

En av dessa är julpynt

Normalt sett så har vi bostadsrättsägare inte så mycket att kivas om

Men när det kommer till jul och fönsterpynt, då ska det slås på stortrumman!


Missförstå mig inte

Jag tycker julpynt är fint och det ger samtidigt stimulans för själen

Men tyvärr finns det ingen hejd på kukmätartävlingen som just nu äger rum i Sveriges fönster


Om jag också är en bidragande orsak till detta?

Givetvis!


Mina nyinflyttade grannar är ett par i 20 års åldern

Skulle tippa på att det är första gången de är sambos

Varje dag luktar det nybakt från deras lägenhet i trapphuset

Varje dag står deras köksfönster vidöppet för att all förträfflig matos ska nå oss andra

De lever ett naivt och lyckligt liv

Jag hatar dom!


Jag har dock besinnat mina känslor fram tills nu

De har nämligen precis pyntat hela jävla lägenheten i ett enda stort blickande ljus

Det var droppen för mig


Jag åkte genast och hämtade en stor och ståtlig ljusstake i guld hos min far

Här ska fan visas att det lyser lycka från mitt krypin också

Här ska fan visas att deras fåniga IKEA ljusstake is nothing compared to mine!


MOHAHAHAHA!


Vad jag vill komma fram till med detta?

Ljusstaken är bostadsrättens gräsmatta

Det ska vara stickande fint i betraktarens ögon!


Kommentarer
Postat av: W

Moget. =)

2007-12-05 @ 09:03:39
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Jankish

Åhhh.. finns det något äckligare än 1st time sambos. Hemtexgardiner och billybokhyllor. Vad vidrigt att dom alltid har nybakat också. Kan man bli äldre än 20somethingsamboo?
Vad skönt det är att störa sig. Fantastiskt.

Apropå pynt. Dina hemtrakter Timrå är ju ganska världsledande i pynt.. Jag tänker på dom där fasanfulla lägorna på höjden. Du kanske skulle ta svängen förbi där och knycka en gran som blinkar i blått, vitt & lite neon?

2007-12-05 @ 11:13:15
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: A

Där jag bor. Kom förbi och få ett epileptiskt.

2007-12-05 @ 14:44:49
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Benny himself

W: Jag är som du vet både byxmyndig och vuxen.

Jankish: Skönt att du också hatar naiv lycka. På tal om bostadsområdet i Timrå som kallas Örnen, där bor både min mamma och min stora syster. Du får gärna stanna på en fika om du har vägarna förbi! :)

2007-12-05 @ 20:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0