6 juni - en dag att minnas!

För ett par veckor sen var det 17:e maj.
Norges nationaldag.
De firade så det stod härliga till.
Först gick de tåg genom staden.
Sedan klev dem på ruset med glimten i ögat runt 11 snåret.
Jag som har en förmåga att dras till trolldryck angav mig för att heta Trond och komma från Stavanger. Det var ett mycket lyckad drag.
Hade en fantastiskt trevlig dag/kväll/natt/morgon.

Igår var det då dags för oss svenskar att slå på trumman och hissa vår ädla fana.
Tyvärr så verkade det dock som att leveranserna hit ner har varit svajiga.
Jag såg nämligen inte en enda.
Inte ens ett svenskt leende.
Endast regn.

Själv så gjorde jag mitt bästa för att hylla mitt fosterland.
Käkade köttbullar från IKEA.
Sjöng sedan nationalsången högt och tydligt från balkongen tills en asiat från balkongen bredvid frågade om något var fel eftersom jag stod där och skränade.

Efter denna något pinsamma händelse tappade jag gnistan och glöden.
Känns inte alls bra.
Det måste räknas som en synd att så lätt ge upp sitt fosterland och sin konung.
Hoppas den allsmäktige är skonsam med min själ.


MÄNNISKAN UPPLEVER INTE GUDS KÄRLEK OCH MENING MED LIVET, DÄRFÖR ATT HON ÄR SYNDIG OCH SKILD FRÅN GUD. (www.gudalskardig.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0