Benny's tes

Sista festen med de internationella studenterna blev märklig.
Eller snarare annorlunda.
Allt hade att göra med ett förlängt söndags syndrom.
Söndags syndromet är något som jag kom på i söndags när JJ blev kär i två tjockisar. 
Vi kan även kalla det Bennys tes och följanda gäller:

När man går ut på fredagen är man inbunden och svår.
Man håller sig lite på distans på grund av ångesten från i början av veckan.
Det brukar dyka upp några lägen.
Men man gör inget åt det.

Lördagen fortsätter till en början på samma vis.
Efter ett par timmar ändrar man dock taktik och gör ett par försök.
Detta är ofta efter för mycket trolldryck och därmed dömt att misslyckas.

När man sedan vaknar på söndagen har man ingen heder kvar.
Därför är söndagsfyllorna de bästa.
Allt är legitimt, inget är förbjudet. "Det kan ju knappast bli värre".
Så man skam bjuder till höger och vänster.
Eftersom motparten också lider av söndags syndromet (annars skulle hon ju inte vara ute i vimlet) brukar avkastningen vara ovanligt bra enligt statistiska centralbyrån.

Går man dock hem på söndagen lite väl tidigt för att man är sliten (läs: man har stött på en tredagars värsta fiende, spegeln) så finns det risk att dammen brister inom en snar framtid.
Den framtiden var igår. 

Både jag och JJ var galna.
Det förlängda söndags syndromet lyste i våra blickar.
Vi högg på allt och lite till.
JJ avslutade till slut sin förnedring med att försöka ragga på en dam han tidigare inte sett när han var på väg in i taxin. Han fick blicken. Den iskalla blicken sen åkte han hem och sov. 

Benny (Notera att jag hänvisar till mig själv i tredje person. Det beror på att jag ser på mig själv med förakt.) däremot hängde kvar ett par timmar till.
Fanns mycket "fint" kvar på grönbete.
Hamnade till slut på nedervåningen med Emily?s rumskamrat och tillika bästa vän.
Av någon konstig anledning, eller förlåt, på grund av det förlängda söndags syndromet så började jag styra på henne. Med blyga förslag såsom; "Ska vi smyga in i rummet här intill och ligga med varandra?"   

Rumskamrat: - Det går ju inte, förstår du väl?! Emily har ju berättat allt för mig om er. Hon tycker ju verkligen att ni har något tillsammans. Fick du inte hennes SMS igår?
B: - Jo det fick jag, men..
Rumskamrat: - Sa hon inte att det var tråkigt att hon åkte (hon är på road trip tills nästa termin, åkte i söndags) och att det var tråkigt att ni inte fick chansen att bygga upp något?
B: - Jo det sa hon, men..
Rumskamrat: - Hon sa även till mig att ni hade en speciell kontakt och att hon kommer att sakna dig. Skrev hon det också?
B: - Jo hon nämnde nog det, men..
Rumskamrat; - Så hur kan du vara så dum att du sitter här och försöker få mig i säng då?
B: - Har du hört talas om det förlängda söndags syndromet?

Kommentarer
Postat av: Liben

Tjena Kuk. Det är rätt. Mera knulla. Ingen skam i kroppen. Snart ska du och jag supa tillsammans utanför Domus. Satan vad jag längtar. Jag älskar dig. Det vet du va? Varför svarar du inte när jag ringer? Jag, Noppa och Reine vill ju komma och hälsa på er. Går det att ta bussen till Australien? Tåget och flyget är för dyrt. Reine har snott en gräsklippare. Vill ni tjacka?

2007-06-27 @ 16:22:16
Postat av: Lisa

Lisa... Den va bra... Hai...

2007-06-28 @ 19:16:32
Postat av: Anonym

Blogga meeer. Meeeer! Jag blir förbannad när du inte bloggar på några dagar. Hur gick tentorna?

2007-06-29 @ 17:40:48
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Anna

Underbart inlägg! Tragiskt men sant... har jag hört ;)

2007-07-09 @ 19:07:24
URL: http://asomianna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0