Filmregissör - mitt nästa kneg.


Ni som har hängt med här kommer kanske ihåg Emily.
Hon var singel-bron som jag råkade eldade upp med hjälp av hjärnsläpp och Gin & Tonic.
Träffade henne i fredas när det var dags att fira midsommar.
Det slutade i en film scen. Regisserad av mig själv.
Vi tar allt från början. 

JJ och jag anlände till huset där festligheterna skulle hållas vid halv elva. Det tog inte många minuter innan hon kommer fram till mig och inleder dialogen med: Vad var det som gick snett mellan oss?? Jag som endast hade druckit två glas vin var inte alls beredd på detta korsförhör, så jag gjorde det bästa av situationen. Svepte det jag hade i handen. Sen svarade jag: Vadå snett?

E: - Vi träffades en gång, hade det väldigt bra, sen blev det inget mer. Varför?
Jag som hela tiden trott att hon föraktade mig efter mitt hjärnsläpp, visste inte riktigt vad jag skulle säga.
BBB: - Det rann väl ut i sanden. Sånt händer ibland. Tråkigt.
E: - Men du började helt plötsligt bete dig så konstigt på skolan. Avståndstagande.
BBB: - Jag vet, försökte spela svårfångad. Gick tillslut till överdrift.

Sämsta nödlögnen på länge. Men vad skulle jag göra, kunde inte gärna säga som det var: Jo, du vet att jag var helt kanon och skämde ut mig och sa massa konstiga saker till din kompis. Sen hade jag sådan ångest över det, eftersom jag trodde att du visste om det, så jag vågade inte kolla på dig.

BBB: - Men du var inte heller direkt på.
E: - Det var ju för att du var så konstig.

Jag har alltså gott runt och inte vågat sett henne i ögonen helt utan anledning.
Istället har jag stött bort henne med hjälp av paranoia.
High five Benny. Du är en klippa!

Resten av kvällens tema var hon och jag. Ute vid poolen uppstod ett öppet mål och det var dags att kyssas. Jag fick dock kropps-tilt och lyckades bränna ögonblicket. Då frågar hon mig: "Varför kysser du mig inte? Jag ser ju att du vill." "Vet inte" svarar jag och sen kysser vi varandra.

Överlägset tänkte jag. Nu är det bara att binda ihop detta via en taxiresa hem.
Jag, Benny ska alltså lägra denna läckerhet.
Till och med JJ har erkänt att hon är het.
Det säger oerhört mycket.
Att han uppmuntrar utseendet på någon i min närhet händer nämligen inte annars. 

BBB: - Vad säger du, ska vi ta en taxi hem till mig?
E: - Jag kan inte, jag har ju kille nu.

Den tidigare kropps-tilten gick nu över i hjärn-tilt.
Jag säger hon?! Vadå kille? Hon står ju här med mig.
Skulle det vara någon skillnad om vi låg med varandra.
Medan denna tanke passerar min hjärna (det tog ganska lång tid med tanke på intaget av alkohol) tar hon tag i min hand om drar mig runt hörnet.
Där skulle det tydligen blå hånglas som de 14 åringar vi faktiskt är.
Hångla på husfest.
Hua! 

När festen lider mot sitt slut promenerar vi sakta tillsammans med en flaska rött tillbaka mot staden. Jag med destination tom säng och hon med destination pojkvän. 

E: - Hur ska du skriva om detta i din dagbok? (Hon såg nämligen den vid hennes besök senast) Detta är ju sista gången vi kommer att se varandra.

Min hjärna tillsammans med herr rus och fröken grogg kommer då på ett perfekt filmslut och sorti för denna bedrövelse.

BBB: - Jag skriver som det var. Träffade dig igen. Hade en mycket trevlig kväll men tyvärr ett sämre slut. (Här tog jag fram Hugh Grant bedrövade ögon) Tråkigt att det slutar så här.

Kysser sedan henne igen och vänder på klacken och går.
Hon ropar efter mig.
Jag höjer vinpavan mot skyn utan att vända mig om.
Tar sedan en rejäl klunk och försvinner bakom ett gathörn.
Det kunde helt enkelt inte bli snyggare.
Hon kommer alltid att vara förälskad i mig efter detta.
Det är säkert.
Jag tänkte så.
Igår. 

JJ gårdag såg något annorlunda ut.
Han blev helt kanon och bestämde sig för att kliva ut från huset och in i en taxi.
Han visste inte vart han skulle så han frågade taxi snubben om han kunde tänka sig att köra runt honom en sväng. Denna sväng blev 1½ timme och han spenderade den tillsammans med en flaska Rose.

Under denna resa stannade de bland annat till framför en krog.
JJ ville nämligen känna på krogpulsen, från sätet på en bil.
Medan han satt där och kände på pulsen klev det in en dam i baksätet.
Hon trodde ju givetvis att JJ var på väg ut.
Det var han inte.

JJ:  - Vad gör du?
Flicka: - Tänkte ta den här bilen efter dig.
JJ: - Ser det ut som jag ska någonstans?
Flicka: - Jag förmodade att du skulle kliva av.
JJ: - Du förmodade fel.
Ficka: - Så du tänker bara sitta här?
JJ: - Verkar tydligen som det.
Ficka: - Kan inte jag få ta denna taxi istället? Det är nästan omöjligt att få tag i någon annan.
JJ: - Nej.
Nu blir flickan arg.
Ficka: - Du kan ju inte bara sitta här och ockupera en bil om du inte använder dig av den.
JJ: - Det kan jag visst det. Det är förövrigt väldigt enkelt. Jag betalar han som sitter bredvid mig när jag har suttit klart. Vill du ha något här i livet så får du betala för det. (JJ sliter nu fram ett par tusen SEK i 50 dollar sedlar) Som du ser så har jag cashen för att sitta här ett tag. Välkommen till kapitalismens underbara värld.
Flicka: - Dra åt helvete!
JJ: - Jag var faktiskt på väg dit. Så kan du vänligen kliva ur bilen så att jag kan fortsätta min resa.

Kan man göra annat än älska den mannen.

Kommentarer
Postat av: Gurra

HAhahahahaha!! Fy fan vad sköna ni två är. Snart kommer vår vänskap övergå till att jag idoliserar er i stället för att se er som jämlikar och det tror jag inte är så bra. Men vad ska man göra?

2007-06-24 @ 22:09:30
Postat av: schnizn

herrejävlar! fy fan va nice! vart fan va jag? hur kunde jag missa allt det här? skönt att läsa att ni sköter er vidare iallafall. jj's upptåg: varför känner jag igen det spelschemat? det minner mig om andra nattliga äventyr... sjuka ideer... överflödiga aggressioner... o dyl... osv... bbb: jag kan se den höjda vinflaskan o hela scenen framför mig... hahaha! snyggt... jävligt snyggt... men vart bär det av nu då? vad blir det? ha det gött hursomhelst... om inte annat så ses vi la i åre 07-08... om inte där så har vi ju alltid sydafrika 2010. hett! hai hai haaaiii...

2007-06-25 @ 01:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0