Mitt samvete har inbördeskrig.

Jag har alltid haft agg mot söndagar.
Det har alltid varit den dagen i veckan som försöker vara viktig och göra sig påmind.
Vändpunkten har dock kommit.
Mina söndagar numer innehåller allt annat än ångest.

Anledningen till detta heter bland annat Jeremy van Balen och Jeremy's.
Jeremy är en hyvens kille och ägare till ett klockrent place som heter Jeremy's.

Maten som serveras där är gudomlig.
Saxofonisten som speler live jass är medicin även för den mest sargade själ.
Vinet är fantastiskt och anländer som ett paket till maten.

När jag skulle betala notan förra söndagen hände följande:
Jeremy frågade vad jag tyckte om vinet.
Benny: Överraskande gott för att vara från Queensland. Trodde inte de kunde göra Shiraz här, det var givetvis inte lika djup smak som från Barossa. Men annorlunda och väldigt bra.
Jeremy: Precis min tanke också. Har du förresten testat detta från Victoria?
Han plockar fram en flaska jag tidigare inte sett skymten av.
Benny: Lika okänt för mina ögon som det ar att se en anställd aborigin.
Jeremy smyger då fram ett glas och fyller upp ett gratis glas.
Smaka, njut och få gåshud!
Sagt och gjort och oj vad rätt han hade.
Magiskt och magnifikt.

Sådan service gör att jag smälter.
Sådan service gör att jag om möjligt dricker ännu mera vin.
Sådan service gör att jag blir stamkund.

Därför tänkte jag att även denna söndag skulle innehålla ett besök på Jeremy's.
Denna tanke ledde tyvärr fram till inbördeskrig.
På den ena sidan står mitt goda samvete i ljus skrud och gloria i guld.
På andra sidan mitt dåliga samvete i skinnväst och med en flaska Jäger i högsta högg.

Mitt goda samvete (GS): Benny. Vet du inte om att du har årets viktigaste tenta imorgon?
Mitt dåliga samvete (DS): Klart han vet det, men människan måste väl få leva också!
GS: Benny. Varför ska du glida runt på glassiga restuaranger och dricka vin med eliten. Är inte du backpacker och borde vara lite sparsam?
DS: Vadå backpacker?! Benny är väl för fan ingen backpacker! Har är ju en livsnjutare och finsmakare av rang!
GS: Livsnjutare och finsmakare? Hur kommer det då sig att han är kanon och skandaliserar, mer ofta än gärna?
DS: Men durå!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Beroende på vilka ord bloggen innehåller kommer det upp olika reklamsammanhang under texten då detta är en komersiell blogg. Under din förra stod det sesam.se - sök på dragspel.
Under alla mina står det www.gudalskardig.com, och kom ihåg att du är älskad och unik av gud.
Backpacker eller inte så har du en ren själ,Fritz!

2007-06-17 @ 14:15:16
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Anonym

Alt. detta som kom upp nu "Hjälp mot missbruk
Vi behandlar alkohol-, läkemedel-, drog- och spelberoende. "

2007-06-17 @ 16:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0