Från kungens tron till rännstenens pall - på en sekund.

Arbetsbördan här på "universitet för det verkliga livet" har varit tung den senaste tiden.
Jag har dock känt mig rätt bra i fas inför tenta pluggandet som drar igång på måndag.
Hade i min fantasti rätt mycket poäng i de flesta kurser.
Låg bara halv taskigt till i ett av fyra ämnen.
Gick runt här i biblioteket med ett leende på läpparna.
Kände mig som en kung.

Tills för exakt ett litet tag sen.
Då rasar det in information om en uppsats som jag och JJ hade skrivit.
Man kunde ha 30 poäng.
Vi var ovanligt nöjda med vår insats och hade verkligen slitit vårt annars så vackra hår för att resultatet skulle bli bra. Vi trodde i vår psykos att det skulle ramla in alla fall 20-24 poäng på kontot.

Det kom 12,5.
Varken mer eller mindre.

Det gör att jag helt plötsligt ligger oerhört uselt till.
Jag står typ vid kanten till avgrunden och små kollar ner.
Mina timmar framför böckerna kommer att måsta fördubblas.
Det känns bedrövligt.
Vet inte riktigt hur jag ska bemöta detta.
Eller det vet jag.
Jag drar till student baren och halsar en sexa...... gånger fem.

Kommentarer
Postat av: Gurra

Jaha. Så du går på crack nu? Du skriver bra för att vara en crackpundare.

2007-05-30 @ 15:09:43
Postat av: Alex

Mark, du frågar varför inte jag och Gurra är ihop. Svaret är ju givetvis som du också sa, det skulle bli för roligt då. Och jag ser att anledningen att inte du och jag är ihop är att vi verbalt skulle erövra världen. Peta Horace Engdahl käpprätt åt skogen. Jag lever numera också i symbios med din blogg.

2007-05-31 @ 04:44:20
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Alex

Kolla här. En paus i allt bedrövligt pluggande. Jag dog av frust och skratt.
http://kalle.tar.knark.net/view_serie.php?id=914

2007-05-31 @ 04:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0