Priset för att ändra min ståndpunkt - en illusion.

Samtalade nyligen med en sällsamt vacker kvinna.
Hon frågade om min framtid.
Jag berättade som det var.
Nya Zeeland i juli, vidare till USA i september.
Sen Sverige, i oktober.

Får rysningar varje gång jag tänker på det.
Sverige i oktober är en katastrof i sig.
Möta den månaden tillsammans med en ryggsäck full av ångest är allt annat än tilltalande.
Men det är en annan historia.

Hon hade sin framtid klar för sig.
Vi, hon och jag alltså, skulle resa igenom Kalifornien i 4-6 månader, med start julen 2007.
Hon ville lära sig surfa.
Jag skulle praktisera maestro och bjuda på lite tips och trix.
Tanken var givetvis fantastiskt lockande.
Var dock tvungen att avböja och förklarade för henne att min biljett bara räckte till oktober.

Jag fick genast mothugg.
Hon skulle naturligtvis övertala mig.
Genom att som hon sa "komma till din lägenhet varje dag i surfshorts, bikini och med surf rufsigt hår. Du vet sånt där struligt och härligt hår man har när man vaknar och sedan ska jag tapetsera dina väggar med bilder från Kalifornien".

Jag var förlorad redan när hon sa att hon skulle komma till min lägenhet.
När jag sedan visualiserade denna sällsamt vackra varelse i den utstyrseln var det kört.
Jag sålde mentalt allt jag hade och vips åkte jag nercabbat tillsammans med henne längs gatorna i San Fransisco.

Kommentarer
Postat av: schnizn

men mister... vad e det som hänt!? när har detta spektakel o oförklarliga dåd ägt rum? vem? var? hur? jag e på fel plats helt enkelt... du e där det händer! här händer inget... men det e bra jävla skönt att va hemma me... bara mysa runt liksom... slinka ner till gymmet... dra en kaffe när man känner för det... bekvämt helt enkelt! men e bekvämt viktigare än att ha möjligheten att ngt som du skrev om ska hända... ? nej. icke. no. nope. nix. nein. ABSOLUT inte... så häng kvar... så kommer jag ner till den där källaren där jag anar att detta inträffade... källaren där det finns en otrolig blandning människor. mkt snea ögon iofs men... sen det som en asiatisk stir-fry... det finns många heta inslag! ladies... ladies... o åter ladies... fint som fan det! aha... annars då? jag slänger ur mig ett filmtips så här helt spontant: london. bra jävla rulle asså... hittade den på min externa hård-disk igår kväll... skönt me såna där positiva överraskningar! det blir en bra månad framöver känner jag... smällen i helgen har fått mig att se klart... (lite iallafall) nu e det studierna som gäller... det e det som e vägen till 'inner peace'. o me 'inner peace' så blir mkt, om inte allt, väldigt bra... jag tror fan på att dela in dagen i 'units'. det e nog enda sättet att få ngt gjort. att intala sig att från o me nu o 2 timmar framåt så e det det här som gäller! inget annat... e det så det funkar nu!? njae... allt e en jävla soppa... försöker göra allt på samma gång... det går ju liksom inte... o på alkohol-fronten... för övrigt... på tal om annat... så blir det jävligt lugnt framöver (iallafall på punkten: mkt på samma gång). för trenden pekar fan inte uppåt när det gäller effekterna av mkt alkohol på sistone... arg blir jag. frustrerad. destruktiv. o det e det ju fan inte värt! men ett glas chardonnay eller dyligt på jeremy's får ju alltid plats. eller en virre på balkong me grym utsikt. så oroa dig inte... jag ska inte lämna 'gamet' helt. men ha det gött då... ciao!

2007-05-28 @ 13:48:08
URL: http://schnizn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0