Ekorrhjulet snurrar precis som vanligt

När jag återvände till Svedala i slutet på september hade jag bestämt mig för att förändra mitt liv. Det handlade inte om några stora utsvävningar. Utan snarare enkla mindre justeringar.


Exempel på dessa justeringar var:

-         Lev inte nuvarande vecka som den föregående.

-         Inte ljuga in sig i ett hörn med de chinoner man träffar, alltså inte skapa en romantisk stämning för att i nästa sekund fly och lämna en massa frågetecken efter sig.

-         Låt inte vardagen vara en transport sträcka till nästa fylla och fest

-         Skippa alla former av tidsfördriv som inte är utvecklande - dvs bedrövliga TV-serier och testbilden på SVT.


Såhär har det gått:

-         Jag har varit exemplarisk mot alla former av höns - Bra jobb där av mig!

-         Har nonchalerat samtliga bedrövelser såsom Idol och testbilden - Jag är en rakryggad man!

-         När det kommer till de två övriga punkterna stöter jag tyvärr på patrull - tristessen slår alltid till på onsdag. Ständigt denna onsdag. När det sedan blir torsdag, är jag oerhört sugen på bus och roligheter. Fredag är lyckoruset personifierat. - Varje vecka ser således likadan ut, en transport mot nästa kanon fylla. Typiskt.


Man kanske skulle ta och göra något drastiskt i helgen.

Byta sus och dus i stadens rus mot vyerna och stugan i Höga kusten.

Vill du följa med?

Jag vill - Om du vill!


Kommentarer
Postat av: Fröken J.

HK är bara för nörds. Kom igen och fejjsa baksmällan i Sundsvalls city istället.

2007-11-08 @ 16:09:39
Postat av: Jannice Richter

Sorry. Ska i fortsättningen vara otroligt formell, så att du inte råkar ut för heartattacks. Kan inte alls vara roligt i hrm.. din ålder.

2007-11-08 @ 22:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0