Ett gäng nötter och sen Wayne förstås!

Folk har i urminnes tider vaknat upp på söndagar, till dåliga vibbar och misär.

Jag har under en längre tid försökt att göra om denna gråa dag till något vackert

Kan väl inte säga att jag lyckats fullt ut men jag är helt klart en bit på vägen

För er som inte har förstått dess potential - lyssna och lär!


Söndagar ska innehålla gemytliga och nyktra aktiviteter med en bekant eller två.

Alltså, sådant man aldrig har tid med andra dagar i veckan.


En som har väldigt svårt för detta resonemang är Sheriffen.

Han älskar att gömma sig i en mörk och dyster lägenhet.

Långt från verklighet och andra människor.


Jag förstår honom - Jag har också varit där.

Men det är hög tid att tänka om.

Söndagsmisären härstammar just från dunkla rum.

Det är därför väldigt viktigt att släppa in ljus i tillvaron.


En som verkar ha insett detta är Hank.

Han ringde till Sheriffen när vi låg i den mörka mörka lägenheten och gjorde inget

"Vill ni haka på och se innebandy?"

Sheriffen spontan grät och muttrade något om att det var det sämsta han hört talas om.

Vi lyckades dock tillslut övertala honom.


Väl där kan man inte säga annat än att det var roligt.

Inte för att man skrattar med dessa bolljägare.

Utan snarare för att man skrattar åt dem.

Innebandy är ingen sport - slut diskuterat!


De som satt på läktaren var dessutom Sundsvalls bakgård

Varenda jävla sprätt man sett till inom 060 området befann sig tyvärr där.


Med sprätt menar jag, högljudd individ som tror han är bäst i världen. Till klädsel bärs endera en Canada Goose eller en Fjällräven jacka. (Inget ont om dessa jackor i sig, snarare tvärtom. Tråkigt bara att dessa patrask valt dem som matchställ.) Jeansen ska vara svårt tvättade och 76 % av dem har lyckats vunnit en 4 år yngre snygg dam som sällskap.


Anledningen till att jag benämner dess sällskap som vinst är att jag vill tro bättre om mänskligheten än att någon seriöst väljer att umgås med dessa individer av ren vilja.


Nu kanske ni skriker att detta handlar om avundsjuka.

Jag hoppas att ni inte har rätt!


Vem som var bäst på plan?!

Givetvis Wayne Campbell från Waynes World.

Han bjöd på en löpstil som fick Micke Lind att se rakryggad ut.


Kommentarer
Postat av: födelsedagsbarn

Man undrar ju hur han gör när han ska bajsa, onekligen.

2007-11-25 @ 20:34:55
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0