Gööööran från Övik drog upp lördagsbetyget till godkänt.

Gårdagens schema var långt. Resultatet godkänt. Inte mer. Första lektionen var vinlunch på Charm med Sheriffen och W. Sen inköp av vin på bolaget. Sheriffen köpte en Amarone för 175 sek. Valet i sig berodde inte på dyr smak när det kommer till vin utan snarare för att han är Sheriffen och som tidigare omnämnt omsätter mer än ett medelstort bolag.


Sen blev det hockeyhäng både på Svenssons och i arresten på Köpmangatan där Sheriffen har sitt tillhåll. Timrå förlorade stort. Reaktionen från mig uteblev. Jag kände inget. Måste tyvärr säga att mitt hjärta för detta lag försvann någonstans mellan Bangkok och Sydney. Detta uttalande gör att jag aldrig mer kommer att kunna besöka Timrå. Så förlåt mor och far att jag inte längre kan hälsa på. Men jag hoppas ni förespråkar en son i livet här på andra sidan stadsgränsen istället för en död i rännstenen utanför Timråpuben!


När det var dags för Sheriffen att besöka en pokerturnering tog jag och W vårt pick och pack och drog oss mot Peace St. Miss Kolibri som var på besök i hemstaden gjorde oss sedan sällskap. Vi drack vin, åt snacks och såg på "Sing a long". W hävdade bestämt att han var som klippt och skuren för denna form av underhållning. Mest med tanke på att en av delarna gick ut på att eliminera folk och just eliminera är hans kall.


Vi gled sedan i rodelbanan från Södermalm ner på Svenssons för intag av GT. Jag älskar GT. Det jag däremot inte älskar är den nya bartendern som står där på lördagar. Inget ont om damen i fråga. Men hon saknar blick.


B = Bartender J = Jag


B: Vad får det lov att vara?

J: 2 GT tack.

B: 4:a eller 6:a?

J: 4:a, dricker alltid 4:or.


14 minuter senare.


J: Jag kan ta 2 stycken till.

(Bartendern blandar dem.)

B: Det blir 192 kronor.

J: Aha... är det två 6:or?

B: Ja.

J: Jaha.. jag trodde du skulle göra två 4:or igen eftersom du inte frågade vad jag ville ha för storlek och för att jag tidigare poängterade att jag bara drack 4:or.

B: En fyra eller sexa spelar väl ingen roll, det blir 192 kronor.


Hade detta hänt på en lokal där det är tryck hade jag inte brytt mig. En bartender som jobbar på ett sådant ställe får göra hur många fel som helst eftersom arbetsförhållandena är under all kritik. I går på Svenssons, under just dessa 14 minuter hade hon på sin höjd tagit 2 beställningar till och var inte alls stressad. Det som stör mig ännu mer var att samma sak hände förförra lördagen när jag beställde drinkar av henne. Något som är svårt att ta på säger mig att det blir öl i fortsättningen.


Avslutade kvällen med en snabb visit på Oscars. De som hittat ditt var av två väldigt olika slag, endera raggaren med tuffa tatueringar eller "wanna be bratten" med tillhörande helrör.


Jag har absolut inget emot raggare. De är vad de är. Att jag sedan inte umgås med dem betyder inte att jag föraktar deras sort. De jag däremot föraktar är grabbarna med helröret. Mest på grund av bristande intelligens. Varför ska man beställa en flaska med sprit för att sedan själv producera drinkarna när en bartender kan göra det åt dig med en avsevärt mycket bättre resultat?!


Avsaknad av trevligt folk ledde till tidig sorti. Vandrade gatorna söderut förbi Espan med miss Kolibri. Där träffade vi på Göööööran från Ö-vik. Han hade åkt ner med sin pimpade Fårrd och frågade oss om vi ville glida ett varv runt kvarterat i baksätet. Han skulle dessutom under resans gång bjuppa på whiskey. Vi asgarvade åt denna legendariska människa men tackade tyvärr nej till erbjudandet. Göööööran meddelade sedan att bilen var til salu om jag var sugen på att slå till. Miss Kolibri tog bildbevis på vrålåket. Hoppas kunna leverera fotot här inom kort.


Efter ytterliggare ett par minuters gång var det dags att lämna av damen vid korsningen Thuelgatan/Bergsgatan. Idag söndag lämnar hon oss för att återigen bege sig till den stora staden. Sundsvall kommer då bli ett lite fulare ställe.


Kommentarer
Postat av: M

Men vilken himla tur att Oscars kunde bjuda på goda ginotonics, 4:or, och icke-aggresiv personal då ;)

2007-11-25 @ 18:41:29
URL: http://nejtack.blog.com
Postat av: Benny himself

Jag vet.
Det är fantastisk.
Jag är nu er föralltid trogen!

2007-11-25 @ 19:39:13
Postat av: J

Åh. Finns inget värre än sopor bakom baren.

2007-11-25 @ 21:20:30
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Miss Kolibri

Göööööööööran finns nu att beskåda på ansiktsboken :)

2007-11-25 @ 23:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0