Gratis är gott.

Att vara bekant med en journalist borde betyda vissa förmåner.

Jag känner en journalist.

Vi kan kalla honom Sheriffen

Förmånerna lyser dock med sin frånvaro.


Det han däremot levererar utan att blinka är fräck och frän kritik

Mot mig och resterande del av omvärlden.

Satans murvel!


För inte allt för många minuter sen ringde jag denna givmilda man med förhoppning om biljetter till Fredrik Lindström och Moneybrother. Inte helt oväntat fanns noll biljetter till förfogande.


Det i sig är väl kanske inte så konstigt eftersom han mestadels håller till inom sportens värld. Det som däremot framgick av telefonsamtalet var att den på redaktionen som skulle gå på kvällens evenemang hade insett sitt kall som journalist och bjudit med en bekant.


Jag ska dock inte vara bitter på denna man

Han fixade ju friplåtar till Timrå IK för två år sen.

A-pojkarna skulle möta mammorna i Lill-Strimma hallen.


Kommentarer
Postat av: Gurra

Plåtar kommer, plåtar går.
Pojkar med för stor trut sällan får.

Årets sämsta dikt. Men jag hoppas att du fattar vinken.

2007-11-22 @ 16:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0