Höga Kusten i 2 timmar

Ringde min mor

Stugan skulle stå tom

Klockrent tänkte jag

En helg i Höga Kusten helt för mig själv


Började genast fantisera om hur jag skulle fördriva min tid

Dagboken från resan skulle renskrivas

Denna nostalgi tripp skulle förgyllas med rött vin och god mat

Allt var klart - Jag gillade mig själv


2 timmar senare ringer min far

Hämtar dig 9 på lördag morgon

Vaffö då?! Frågar jag

Vi ska ju tömma huset i Bergeforsen. Har du glömt det?


Fan.

Naturligtvis hade jag förträngt det

Jag vill ju inte ens flytta ut från mitt barndomshem

Saker som är jobbiga är lätt att förtränga

Anledningen stavas:

Jag är man - män fungerar så.


Kommentarer
Postat av: Små-pin

Det är synd om dig. Jag ska bli småpin och tänka på dig.

2007-11-09 @ 12:38:03
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0