Lycka föder lycka

En fredag i Sundsvall brukar inte vara rolig

Det är mestadels för att man inte ger den chansen

Igår var det roligt

Jag med andra gav fredagen en chans

Det mesta blir vad man gör det till


Jag och Herr D inledde gårdagen med två glas Shiraz och gratis buffé på Stads.

Mängder av märkliga kufar vandrade i vår omgivning.

Vart kommer alla dessa människor ifrån?

Vi bestämde med säkerhet att vi aldrig sett någon av dem förut.


Efter en snabb öl på 1891 förflyttade vi oss via Esplanaden mot Filmstaden.

En film som man tror börjar 20:45, men som istället inleds 21:15 betyder "Drajja" på Liquid Bar för den som vill något här i livet. Alla fall rent alkoholmässigt.


Filmen var som förväntat mycket bra. I min mening 4 nypumpade badbollar. Denzel Washington är fantastisk. Han behöver aldrig spela över. Han bara står där på duken och finns till, resultatet för hans rollfigur är slående! Att sedan Ridley Scott stått för skapandet av omgivning gör givetvis inte filmen sämre.


Eftersnack och barhäng genomfördes sedan på Svenssons. Staden var lycklig efter Moneybrothers framträdande. Glädje smittar av sig.


Det gör att jag vill uppmana er att lyssna på Ulf Lundell, när han säger:

"Gå ut och va glad din jävel!"

Det ska alla fall jag göra idag

Haka på trenden du också

Lycka föder lycka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0