Naturligtvis hade hon lugg

Igår var jag rädd från 08:30 till 20:30

Lämnade inte lägenheten

Låg i soffan under täcket med persiennerna neddragna

Gick till köket två ggr

Resultatet blev hemmagjord enchilladas och pizza


Blev så stolt av min produktivitet att jag konstaterade, utan större tankegång att jag är ett kap. Mitt i min egotripp ringde Mini Sheriffen. Ja alltså Sheriffens lillebror. Han hade hittat en flaska dansk vodka i en flyttlåda. Det i sig var väl ingen skräll. Det som förvånade honom var att innehållet i denna flyttlåda skulle vara "accessoarer". Detta uppfattade givetvis Mini Sheriffen som ett omen, flaskan ville bli hittad och uppdrucken. 32 minuter senare befann sig flaskan och Mini Sheriffen på Fredsgatan.


Jag som skulle ta det lugnt denna lördag skippade vodkan och slurpade istället sakta i mig 3 folköl innan nedgång. Vi inledde med barhäng på Svenssons. Gick sedan vidare till Stadshusverandan.


Där är det mycket ungt. Mycket snyggt och väldigt många luggar. Lugg är frisyren som alla damer vill ha just nu. Förstår dem. Det är estetiskt snyggt och samtidigt sexigt. Det positiva befläckas dock av enformighet när lokalen snabbt blir ett hav av luggar.


Kvällen avslutades på Oscars. Där var det mycket folk. Eller, det kändes som så alla fall eftersom både Fröken J, Jehovas i trapphuset damen samt förra söndagens ångesthjälp befann sig där. Att den sistnämnda var där visste jag redan, eftersom vi smsat under kvällens förlopp. Jag kan inte ha varit den största skandal hon stött på förra söndagen eftersom hon nu kom fram och frågade om hon fick följa med mig hem. Svår som jag är sa jag snabbt, givetvis!


Behöver väl inte förklara att hon naturligtvis hade lugg.


Kommentarer
Postat av: Knäckehäxan

Berth Milton verkar blek i jämförelse med dig. Köp ett fotbollslag också!

2007-11-04 @ 22:02:36
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0