Ständigt dessa neandertalare

När AW:et avslutades igår bytte vi snabbt lokaler
Svenssons mot Grönborgsgatan


Väl där blev det laxmackor och X antal glas vin med Herr D och Fru L innan det var dags att vända hemåt. Klockan var då 1 och Herr D hade mött sömnen för länge sen. Han lyckades nämligen bli pin pin amelin!

Att det blev på det viset var ingen högoddsare
Han skrek nämligen "snabbrus på fredag!" redan i måndags klockan 08:34
Viljan fanns onekligen där

När trapphuset byttes mot trottoaren blev jag lycklig
Det snöade.... mycket!
Jag älskar snö - Det vita är vackert
Med ett leende på läpparna dansade jag sedan genom staden


Var så euforisk att jag var tvungen att slinka in på Svenssons för att meddela denna underbara känsla till dess befolkning. Det gick sådär. Det var noga räknat 8 personer i lokalen, samtliga killar. Jag förstår varför ingen hona var där, testosteron halten var skyhög och hon skulle genast känna sig utanför, det gjorde även jag och vände således i dörren. Måste skriva det igen. 8 stycken.


Passerade sedan Stadshusverandan

Frågade vakterna om jag kunde få gå ett frivarv och kolla hur det såg ut där inne

En av neandertalarna tycke det var en usel ide:

"Det enda frivarv du får göra här är runt huset."

Den kommentaren hade jag godkänt om jag var full

Det var jag inte


Därför gav jag vakten en iskall blick tills stämningen blev obehaglig och neandertalaren vek ner blicken. Till och med en lågt stående varelse som han verkar kunna omvärdera sitt handlande. Jag blev och är fortfarande imponerad. Den andra vakten förklarade istället att det var dåligt med folk. Jag tackade för information och gick med snöklädda steg hem till sängen.


Kommentarer
Postat av: A

Du är den finaste inte fulla killen som finns.

2007-11-03 @ 12:36:13
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Bengt Hansson

Du är stenhård!

2007-11-03 @ 12:54:12
URL: http://blogg.love2rake.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0