Svensk lunch moral - usch!

Lunch på fredagar brukar oftast betyda 1891

Gillar den dova stämningen och det höga taket

Idag föll valet på en Gulaschsoppa

Kände dock direkt att det var något som saknades


Efter plock av sallad och bröd var jag fortfarande otillfredsställd

Vatten hjälpte inte heller

Det var vinet jag ville ha

Och vinet jag skulle få


Beställde ett av husets röda

Fick genast gliringar av min arbetskamrat Jonken

"Hoppas ingen chef rullar förbi."

Det hade jag seriöst inte ens tänkt på


När nästa bekant kom gående och uttalade samma åsikt fick jag dåligt samvete

Kände mig som en blandning mellan alkis och förbrytare

För ett jävla vinglas.

Jag hatar den svenska modellen och moralen!


Kommentarer
Postat av: JR

Jag är med ditt lag. Mera Char åt folket.

2007-11-09 @ 15:59:25
Postat av: JJ

Jävla fyllo

2007-11-09 @ 18:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0