Bowlingskor, hotellfrukost & ett vankande snabbrus

Hjärnan hade som väntat helt fel
Alla fall mellan 17 och 19 då rastlösheten gnagde som mest
Men efter en hyfsat lyckad middag, signerad mig själv, hade jag en stigande formkurva
Var nästan lycklig med mig själv runt 21

När jag sedan spontan följde med Bearmountain för föda på Olearysbowlingen och sedan hyrde en film, så blev kvällen över lag rätt lyckad. Bäst var den nog under de få minuter Jesse Malin och Bruce Springsteen bjöd på "Broken Radio" eller när Lars Winnerbäck förklarade sin kärlek via "Om du lämnar mig nu". Två vackra låtar som till och med får en fucking fredag att lyfta sig över mängden.

Denna dag (lördag) började på en mycket trevligt sätt
Eller vad sägs om hotellfrukost på Strand
Jag vid ett eget bord, lounge musik, DI Weekend med vintips och allt var dessutom gratis

Anledningen till denna mycket givmilda inställning från hotellets sida beror på hon som går under benämningen "Receptionisten". Det är hon som är och kommer att förbli min vän, endast min vän. Och så länge hon bjuder på hotellfrukost är jag mer än nöjd med den relationen.
 
Återvände sedan till Olearysbowlingen
Förutom Bearmountain så var även Sheriffen med denna gång
De åt, jag drack, de drack, jag satt
Allt var frid och fröjd
Gillar det stället
Vet inte riktigt varför
Tror det är atmosfären
Ljudet från käglor blandat med en och annan kroppsfint på tven blir på något vis ett bra helhetsintryck

Kvällens planer ser, på tal om bowling, ut som en strike
Middag hos Fru L och Herr D på Grönborgsgatan
Det vankas således massor av vin, GTs och god mat
Jag är redan nu lyrisk
Finns risk att min lyriska själ kommer att göra min kropp kanon
En kropp som är kanon brukat oftast visa upp sig på Oscar
Hmmmm
Finns inte mycket att säga om det
Vi ses där helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: T.

tjatja. hur blev helgen? kan ju inte blivit annat än kanon...
i dubbel bemärkelse :-) Måste säga att den där hotell-frullen lät på tok för nice. Bara chilla liksom. Läsa lite... Äta lite... Dricka lite... Fanns det bubbel? :-) Aja... Ha det gött! Hörs...

2007-10-14 @ 15:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0