Ensamhet är tufft, ja alltså läckert!

Jag har inte riktigt landat när det gäller tystnad

Får lätt panik när jag kliver in i min lägenhet efter avslutad arbetsdag

Måste lugnt och sansat förklara för mig själv att det kommer att gå bra

Efter ett par stressade andetag är jag sen återigen på banan

Igår kändes det till och med härligt med tystnad


Tystnaden var så trevlig att umgås med, så när Hank erbjöd två biljetter till fotboll med GIF Sundsvall sa jag, "tack, men nej tack." Jag ville istället sitta själv i min mörka lägenhet, fundera inför framtiden, skriva ett personligt brev, se "Simpsons - The Movie" (en liten besvikelse) & bara vara för mig själv en stund.

Eller helt själv var jag faktiskt inte. Tystnaden var också där. Sen att "The Perishers" nya skiva gjorde ett par gästspel på stereon gjorde varken mig eller tystnaden besviken.

Måste svara på min egen fråga från igår.
"Om man dricker diskmedel får man en renare själ då?"
Tyvärr så får man inte det.
Däremot så får man en väldigt otäck känsla i kroppen som sedan leder till en kastspya
Hur jag vet detta?!
Learning by doing


Kommentarer
Postat av: Hunter S, Thompson

Tystnaden är nåt fantastisk härlig när man lärt sig hantera den. Det kan du det vet jag men du är nog rätt rostig efter dina trapatser...

Ska vi sitta tysta tillsammans nån dag?
/ Hunter

2007-10-12 @ 14:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0