Min signatur - Sheriffens fall

Jag gillar Sundsvall

Jag älskar stadens charm

Men ibland blir dess lilla storlek oroväckande påtaglig


Eller vad sägs om detta:

Jag skrev för ett par dagar sen ett inlägg om stadens hövding - Sheriffen

Eftersom han är en nära vän och vissa delar av inlägget kan anses stötande, ringde jag honom och frågade om innehållet var okej. Han läste och kunde efter två ögonblick konstatera att allt var i sin ordning. Eller som han valde att uttrycka sig:


"Alla vet ju redan hur katastrofal jag är så det spelar ingen roll, huvudsaken är att ingen på jobbet får kännedom om detta och din blogg."


Vi antog dock att detta skulle vara omöjligt. Antagandet byggdes upp av att det vore lättare att vinna på lotto än att hitta Svartblogg i denna djungel av bloggar.


Det omöjliga inträffade dock i morse när en av hans kollegor bjöd på spontan humor signerat "Är det du som är Sheriffen?!"


Sheriffen ringde sedan mig och frågade om jag börjat knarkat. Han trodde nämligen jag sålt hans story till redaktionen på Sundsvalls Nyheter för en sil eller två. Så var dock "tyvärr" inte fallet. Jag förstår likväl att han blev tiltad, för hur fan kunde detta annars vara möjligt?


Svaret tog ett par minuter för två hårt arbetande hjärnor att finna.

  1. Hon måste känna någon av skribenterna till de två bloggar jag följer.
  2. Den ena, "gremlins" och den andra "yanie". (Jag har lämnat min signatur på båda ställena.)
  3. Eftersom både jag och Sheriffen känner gremlins grundare kunde vi lätt konstatera att kopplingen inte kunde finnas där.
  4. Den måste således finnas via den andra flickans blogg. Mycket riktigt. Hon hade nämligen idag länkat till Sheriffens kollegas blogg. De kände varandra.... väl.
  5. Min signatur hade alltså gett kollegan fritt inträdde till sagan om Sheriffen.

För att krydda på småstadsroligheterna ytterliggare var kollegan den jag skrev följande om för ett par dagar sen.  


"Att dessutom en vacker flicka, som är skribent i samma tidning, i skrivande stund står nere på Storgatan och delar ut gratisexemplar gör att du inte har något val."


Hur stor sannolikhet är det?!

Obefintlig

Det första jag ska göra imorgon är att spela Lotto!


Kommentarer
Postat av: A

HAHA!Men jävelberg.. osannolikt med stan är för liten helt enkelt.

2007-10-24 @ 07:46:49
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Agneta Fältskog

Hade du tänkt länka till mig och den andra tjejen så har du misslyckats med det, Mr. high tech. Men tack ändå, fint av dig.

2007-10-24 @ 16:02:37
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0