Pöbeln betalar givetvis min loge

Igår hade jag det bra på våra kunders bekostnad

Fondavgifter blir ju så lätt omgjorda till sprit och synd på en bank som min


Synden i sig inleddes redan efter lunch med flott från BiteLine och öl från Mariestad

Sedan eskalerade det i ett hav av rödvin, besök på stallbacken på Bergsåker, incheckning i loge och slutligen intag av föda.


Vi spelade givetvis även maniskt

På allt

Jag och Jonken hade ett magiskt team med egen ramsa

"Jobba in degen! Degen ska in! Finns inte degen, blir det inge pilsner!"

Vi inledde rätt hyfsat och låg en slant plus efter ett par lopp

Sen gick det som med allt annat nuförtiden - utför.


(Så är det faktiskt inte, men "Sheriffen" tycker att jag är för deppig i min blogg och därför vill jag gärna spä på hans känsla så att det tillslut förhoppningsvis leder till frustration hos min vän. En frustrerad vän som tror att jag inte är på topp kommer givetvis att erbjuda mig diverse olika mediciner, såsom GT, oxfilé och snuskigt dyrt rödvin.)


När det gällde V65 liret så hade vi 5 av 5 inför sista

3 hästar i det avgörande loppet.

Vi (pojkarna) hade valt nr 4 istället för nr 11 (som vissa andra ville ha)

Tragiskt nog så vann tyvärr nr 11

Vi hade vunnit 30 000

Att nr 11 slog en av våra hästar med en asiatisk kuk gör inte saken bättre

Istället fick vi grina sönder oss mot 1300 (dvs ungefär det vi satsat)


Att valet föll på nr 4 istället för nr 11 var faktiskt inte alls konstigt

Vi pojkar skrek som vanligt högst

"Det är klart - hästen ska me!"

Man kan nu lätt i efterhand konstatera att det som skriker högst inte alltid får mest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0