Sheriffen - stadens hövding

Jag har ett gäng med mycket goda vänner

De flesta något alkoliserade men ack så varma

Det som gör dem ännu bättre är att merparten har bedrövliga liv

Deras bedrövliga liv gör att mitt genast känns mycket bättre

Deras skandaler och demoner är som helande vin för mig


Jag måste här och nu skriva några rader om en av dessa vänner

Han har tidigare på denna blogg gått under namnet "Sheriffen"


Sheriffen är 26år och omsätter mer än ett medelstort svenskt bolag

Han är törstigare än Lieben (alkis från Timrå som sålt sin anala oskuld för en 75:a)

Han spelar oftare och mer galet än Gus Hansen

Kombinationen Lieben och Hansen blir som ni förstår en katastrof


Sheriffen ville för någon vecka sedan dansa med djävulen och skaffade således ett guldkort med 50 000 i kredit. Jag förklarade innerligt att detta skulle vara väldigt dåligt för hans framtida liv. Sheriffen som i vissa stunder har en självförtroende av rang mottog min information som rent nonsens. Idag två veckor senare ringde han.


"Fan, jag är en skandal. Vakande precis och hade 22 missade samtal på mobilen, 9 av dessa resulterade i meddelanden från 133. Vi hade ju som du vet lansering av tidningen igår på Södra Berget. Jag blev hopplöst full och bestämde mig för att bjuda varenda inbjuden reklamgäst på groggar...gånger 6. Blev förvånad på slutet när köpen gick igen, måste vara farligt nära övre kreditgräns. Får försökta ta upp det med chefen som någon form av representation. Hoppas han vill, det är väl dock tveksamt eftersom 21 av samtalen var från honom denna morgon. Jag skulle nämligen befinna mig på IKEA i morse för att dela ut vårt debutnummer av tidningen."


Vi bestämde sedan att jag skulle ta hand om hans kreditkort tills han blir vuxen. Det kommer givetvis aldrig att ske. Därför är jag numera ägare till ett guldkort. Har det dock inte i min ägo ännu. Sheriffen behövde det fram tills lön. Han var ju helt oväntat krutblack. Behöver jag säga att "oväntat" var ironiskt?! Han är ju bara journalist och tjänar väl inte mer än i runda slängar 25000. Som ni förstår är 25000 ingenting i likvida medel för det medelstora bolag som han är.


Men denna man är givetvis så mycket mer än dålig karaktär. Han har Sundsvalls största hjärta, är snällare än Ferdinand och roligare än både dig och mig. Att han dessutom har stadens vassaste penna gör honom till stadens hövding.


Det enda du behöver göra för att bevittna denna penna är att införskaffa "Sundsvalls Nyheter", stadens nya gratistidning. Jag har den framför mig och efter första anblick är betyget, mycket bra. Att dessutom en vacker flicka, som är skribent i samma tidning, i skrivande stund står nere på Storgatan och delar ut gratisexemplar gör att du inte har något val.


Spring och möt hösten tillsammans med Sundsvalls Nyheter och Sheriffen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0