Snygg Lars, Ågren och Jag

Jag har bestämt mig nu

Det blir Södermalm och Stockholm

Exakt snart

Jag måste bara lösa de små petitesserna, jobb och lya först


Senast jag noterade ett par rader här var jag på väg till Mosebacke och precis som jag skrev vart det både starköl och fernet. Att det dessutom blev Bloody Mary, buffé och live jazz gjorde inte eftermiddagen sämre. Pricken över i:et var sällskapet, Snygg-Lars och Lunkan. Båda tidigare Sundsvallspågar och avslappnade själar som tyvärr inte förgyllt mitt liv den senaste tiden.


Lämnade sällskapet med ett skönt grundrus i kroppen och tog sats mot kvällens stora uppgift, herrmiddag på Cliff Barnes. Ni som inte bestigit denna plats i närheten av Odenplan bör genast tänka om. Cliff Barnes är galet roligt. Först middag och lugn stämning fram till 23:00, då Dallas signaturmelodi börja spelas ur högtalarna, de kommande två timmarna består av dans på stolar och afterski stämning.


När Cliffan stängde klockan 1 avklarade jag i snabbtakt, taxiresa mot Stureplan, kroppsfint på dem jag var med, ny taxi resa till Cafet för ett möte med frk Schill. Träffade henne i Thailand för över 1 år sen. Vi gick en promenad längs vattnet och pratade minnen. Vi bestämde oss sedan för Berns. Hon och jag vid baren. Jag med kommentaren "Ligg med mig" efter cirka 2 minuter och 36 sekunder. Bra tålamod där Benny! Hon med motkommentaren, du är ett år för sen, jag har ju förhållande som du vet.


Kollade på henne och kunde konstatera att hon var sjukt snygg och jag var sjukt sen. Hennes telefon ringer, den personliga chauffören står utanför. Dags att kila. Dags för oss att säga adjö, igen. Sekunden innan hon går slänger hon ur sig "du måste höra av dig något mer". Yeah right!


Kände mig genast rätt ensam med kristallkronorna på Berns. Snabbt samtal till Snygg Lars genomfördes. Han satt i rummet bredvid, på Berns. Bingo! Fem ståtliga individer runt bordet, Snygg Lars såklart, Lunkan, Lunkans dam, en vacker chinona med namn Kamila och yanie.blogg.se grundare. Hur fan är det möjligt?! Vart dök hon upp ifrån?! Jag är numera inte alls förbryllad av någonting som händer i detta liv.


Vi bestämde oss sedan för efterfest i Lunkans lya. Alla utom Kamila följde med. Fan. I lyan skulle givetvis vin förtäras vid 4 på morgonen. Söndagen blev således en skam. Bra vininitiativ där av oss.


Kvällens roligaste händelse signerade Snygg Lars. Han var så full på vägen hem från Lunkans lya så att han var tvungen att stödja sig mot vägen för att kunna transportera sig själv framåt. Problem uppstod dock när väggen byttes mot trappuppgång. Detta såg givetvis inte Snygg Lars. Istället föll han handlöst rakt ner på trappstegen. Att hans fettfria kropp lyckades överleva fallet utan benbrott är en fråga för högre makter.


Jag lämnade Lilla Essingen kommunalt vid 12 på söndagen. Först buss till Fridhemsplan sen tunnelbana till Skanstull. Panikångesten slog till vid Slussen. Var nära att slänga mig ur vagnen för att komma bort från alla granskande blickar. Valde dock bort det alternativet och stirrade istället rakt ner i golvet de sista stationerna. Under dessa minuter betstämde jag mig också för att aldrig mer åka kommunalt. Någonsin.


Spydde sedan ett par gånger innan bilfärden skulle genomföras från Stockholms- till Sundsvalls Södermalm. Värt att notera är att jag aldrig spyr dagen efter. Aldrig!


Att jag dessutom hade haft intrig VM över telefon med Sundsvall natten innan blev för mycket att hantera. Jag började frenetiskt leta igenom min telefonbok för hjälp. Detta gick tyvärr blixtsnabbt eftersom telefonen är ny och telefonboken nästintill tom. Jag kunde följaktligen snabbt konstatera att jag inte hade ett enda nödnummer som jag ville eller kunde ringa.


Hjälp

Dubbel Hjälp!


Tillslut hittade jag lösningen. Ringde JJ och bad honom slå upp en gammal flamma på hitta.se. Han berättade, medans jag fick numret, att jag var den absolut svagaste människa han hade i sin närhet. Han skulle se på mig med förakt i all framtid om jag genomförde detta vansinnesdåd. JJ´s ord brukar normalt sett vara väldigt viktiga i mina öron. Denna situation var dock inte normal så jag hörde inte ett ord utan la snabbt på luren.


Vad skriver man via ett sms till någon man inte haft kontakt med på 1½ år?

Jag röstade internt med mina kvarvarande hjärnceller på "Hej. Hur är läget? Jag sitter i en bil från Sthlm och komma att tänka på dig." Var väl inte det bästa som komponerats i smsväg, men det räckte. Efter ett par sms fram och tillbaka var det nämligen bestämt att hon skulle komma till mig efter avslutat jobb. King tänkte jag, nu blir det baxning och efter det, det jag behöver absolut mest denna ångest söndag, nattligt sällskap.


Insåg när hon anlände att det inte alls skulle bli så lätt. Hon mötte mig rätt kyligt och det gick inte direkt svinbra för Ångest-Benny att vara galant och charmig. Jag behövde ju henne, fattade hon inte det?!


När tiden började springa mot hemgång för henne frågade Ångest-Benny:

-         Ska vi inte ligga med varandra och sen kan du stanna här?

Hennes ögon svarade med "tror du att du kan ringa till mig efter så lång tid och sen bara sätta på mig?!" Hennes mun la dock fram det lite finare:

-         Det hade ju varit trevligt, men det blir ingen liggning idag Benny. Däremot kan du få komma och hälsa på mig någon dag om du vill.

-         Jag tål inte din katt.

-         Min katt är snäll och det är jag också om du kommer förbi.


Sen gick hon.

Kvar blev Ångest-Benny utan sex och utan nattligt sällskap.

Hur kunde det bli såhär fel?!

Jag skulle ha lyssnat på JJ ändå.


Kommentarer
Postat av: Gretch

Du är utan tvekan den mest bedrövlige moderat förutom Anders Borg jag känner till.

2007-10-30 @ 21:17:01
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: chifen

Men hur blir de med "lill fritz lill stuga" dårå ?

2007-10-30 @ 21:47:51
Postat av: yanie

Sjuk helg, från och med nu tänker jag vara otroligt openminded och tänka, ja vad som helst kan hända. Vin och lite sömn är kalasbra en lördagnatt, helst långt efter fyra. I söndags ville jag inte överhuvudtaget vakna. Åtminstone ville jag heta någonting helt annat. Helst något kristet och toknyktert. Men men. Roligt nu, tisdag kväll, när vi är pigga igen! såååå onsdag.. torsdag.. sen är det.. fredag:)

2007-10-30 @ 22:43:45
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Agneta Fältskog

Ja ni borgerliga har väl ett udda sexuellt beteende? Föraktar analsex i direktsänt P3. När ska vi ta den där bakismiddagen då? Snart i synnerhet

2007-10-31 @ 13:12:15
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0